Vinterdäck, dimma, ögonoperationer....

....och utmattning.
Det är en himla massa på gång just nu orkar knappt skriva om hälften.
Ska vi börja med det negativa i vanlig ordning?

Flunsan sitter fortfarande som en smäck, precis som varenda jävla vinter sen jag var typ 8 eller nått. Min kropp har en förmåga att producera en oändlig mängd snor och det sitter fast i näsan, i bihålorna, i luftrören... överallt!
Jag är helt urlakad, utmattad och orkeslös. Jag lever på Lemsips och vatten typ...och vitaminer.


det ser la gött ut?

Saker jag irriterar mig på:

*
Den totala avsaknaden av vinterdäck i det här landet.
En vanlig "Britta" (motsvarigheten till Svenne alltså) vet inte ens vad dubbdäck är. En ytterst inofficiell undersökning jag gjort visar att folk tror att vi antingen kör på sommardäck året runt, eller att vi alla har kedjor på våra bilar på vintern. Jag frågade lite lätt när jag skulle byta mitt punka däck, vad det skulle kosta att få M&S däck istället....däckgubben visste inte ens vad det var.
En annan lite rolig side story när det gäller vinterväglag, förra året så tog vägsaltet/sanden slut...så i år för att förbereda sig för vintern så har england köpt sand från utlandet MASSIVE LOL! ^^
skaffa vinterdäck för tusan haha!

*Den brittiska dimman.
Jag vet att jag flyttat till the land of the fog, men det här är juh fan inte ens kul.
Diman blir så tjock att det fasen i mig känns som att det regnar underifrån. Det är helt sjukt. Ser inte ett jävla jota!

 *En olycka kommer sällan ensam.
Jag blir SÅ trött på att all jävla skit alltid kommer samtidigt!
Jag är ganska bra på att tackla allsköns skit.
Men inte när allt kommer på en gång. Låt mig va för tusan.
Punka, vägskatt, hundoperationer och stallbyten. Jävla skit.

*Idioter
Jag tänker inte säga något mer om det egentligen, idioter irriterar mig.
Och de finns överallt!

*TV-reklam... tre stycken i synnerhet.
1.) Graviditetstestet Clear Blue, där kvinnan i reklamen presenteras som "Clear Blue expert" va fan betyder det? Hon har använt fler graviditetstest än någon annan? Hon är en lösaktig slyna? Hon är konstant gravid? Vad fan betyder det? Har hon verkligen studerat Clear Blue...störig jävla skitreklam.

2.) Tandkrämen (minns inte märke) som fungerar bättre än alla andra tandkrämer eftersom den bildar ett skum som sprider sig i munnen och rengör tänderna....
......?
What? Har du  n å g o n s i n  använt en tandkräm som inte blir till ett skum i munnen?

3.) Ytterligare ett graviditetstest, minns inte märket här heller men, reklamen lyder: Buy one get one free, the cheapest one free. Men jag köper juh två av samma sak? Hur kan en va billigare än den andra? 

Som sagt mycket skit på gång men jag orkar inte utveckla mer just nu, kan kanske inte förklara allt just eftersom min egen hjärna inte har rett ut allt än..

~*~

Positiva saker?

* Jag har världens bästa familj. Full stop. Skulle inte byta ut dem för allt smör i Småland!



* Jag har världens bästa familj. Full stop. Jag skulle inte byta ut den för allt smör i Chehire!

 

* Ludde. Han ska opereras, vilket jag har vetat ett tag skulle hända, men det gör mig juh inte mindre nervös. Men det som gör mig glad är att vi gjorde ett preop bt igår och det var inte bara bra utan veterinären tyckte att hans resultat va outstanding, att de skulle kunna användas som skolboksexempel och DET gör mig glad! Och aningen lugnare...



* Apelsiner, clementiner, satsumas, mandariner och allt annat c-vitaminrikt.

* Julen! Den är snart här och jag kan inte bärga mig!
Jag älskar julen!
Och mer än julen....nästan, nyår, för jag behöver ett nytt år, en ny start....och nya semesterdagar! ^^



Så nu ska jag (efter ego bilden) mata hundar och sen gå och lägga mig i min ensamhet...för Mike jobbar natt :'(





Fick bli två stycken...kunde inte bestämma mig :P
Som den dära Facebookgruppen säger, svartvita foton gör dig inte snyggare, bara svarvit.... men jag gillar svartvitt...
Och jag ber om ursäkt för att jag ser lite glåmig ut...

Så natti mina hjärtan.
x

Postat av: Monkelidonkmonz

Krya på dig! Do it, do it now!

<3 Pussinuss.

2010-11-28, 19:45:21 -
Postat av: Herzleid

Har du hört att de vill förbjuda dubbdäck i Sverige?! För partiklarna som rivs upp är farliga för luftvägarna typ. Ska vi tro att lagstiftare och miljönissar alla bor i storstäder med fungerande (????) lokaltrafik? Vi kanske får BÖRJA med snökedjor...



Krya på dig krypet! Och pussa lite extra på Ludde-bebisen. Tänker på er.

2010-12-07, 11:53:27 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: