Det e mycket nu...

..huff puff och stön.
Ska klaga lite som vanligt. Tror att det är det som den här bloggen är till för ^^ Jag bygger upp en massa gnäll och sen släpper jag ut det med jämna mellanrum här i bloggen.

Tänker inte ens prata om djur (jag vet att jag kommer göra det iaf.hela mitt liv cirkulerar juh runt djuren! Hemma, på jobbet, i mina drömmar, över fucking allt!), jag är trött på djur! lol
För att förklara hur vansinnig den senaste månaden har varit.
Vi hade vår busiest månad sen vet'en öppnade kliniken! Det var år 2000!
Jag satt på jobbet igår och räknade ihop senaste veckans cash-take. Alltså alla kontanter och checkar (ja man använder fortfarande sånna i det här landet, påminner mig om när jag startade mitt bankkonto i det här landet, men det är en annan historia) På en vecka hade vi fått ihop över £1700 i bara kontanter. Vad är det? 20 000 sek eller nått? Då ska tilläggas att vi tar ca 85% CC betalning och bara 15% CA eller CH betalningar. Så vad blir totalen? 134 000sek?! På en vecka! Det är nog dubbelt så mkt som en vanlig vecka typ. DET är allt jag tänker säga. Phew.
Tänk vad ljuvligt livet hade varit om vi hade delat pengarna rakt av mellan oss som jobbar där och man får procent beroede på hur mycket man jobbar. Jag hade blivit miljonär in NO TIME! Men så roligt ska vi juh inte ha...tyvärr.

~*~

Jaha, en lite mysig grej hände, vi fick besök av en liten vän..


...för att gör en lång historia kort. Hunden lämnades in hos oss av någon som hittat henne vandrandes runt i parken, hälsande glatt på alla som gick förbi, igen ägare kunde hittas så hon lämnades in hos oss.
Jag scannade henne och jo hon hade ett microchip, och tro det eller ej, det var registrerat hos oss till en av våra klienter, easy peasy tänkte jag. Det skulle jag inte gjort. Alla numrena var ogiltiga, på addressen vi hade hade någon annan flyttat in. Jag ringde den nationella databasen för o se om de hade nyare uppgifter men nej deras uppgifter var ännu äldre. Så jag ringde runt till andra veterinärer, dog warden, polisen och rspca med flera för att se om någon hade rapporterat en saknad svart cocker spaniel, men icke, så vi bestämde att istället för att låta denna söta lilla varelse spendera natten hos dog warden så fick hon komma hem till oss.

Hon var en riktigt bedårande liten dam, gosig som fasen och blev attached till mig så jag var med cocker spaniel i 24 timmar, efter lite mat i magen så somnade hon som en stock på soffan. Lyckligtvis så hittade hon tillbaka till sina ägare nästa dag efter lite detektivarbete från vår sida.



~*~

Vad mer har hänt?
Hmm... en gåta för er att lösa:

I lördags lämnade vi huset klockan 9.30 på morgonen, med oss i bilen hade vi två tomma kartonger, en såg och en borrmaskin. Vi kom hem 12 timmar senare, en halv tank bensin fattigare och med oss i bilen hade vi en brudklänning, två sadlar och en baby gate. Vad hade vi gjort?




Vi hjälpte Leeann och hennes familj att flytta, gud va jobbigt det var haha!
Vi gjorde allt från lägga saker i lådor, städa rummen vi hade tömt, målade väggar, körde alla lådor till nya huset, satte upp gardinständer etc, packade upp alla lådorna och sen var det bara på att igen, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Var trött som en gnu när vi kom hem!
Men det var trevligt umgänge och god mat med i dealen så det var ganska så mysigt. :)
Plus att vi få behålla babygaten för hundarna :)

~*~

I övrigt så är mitt liv inte allt för peachy för tillfället, min mage har slagit till med full kraft o allt känns bara skit. Har gått ner 3kg på en vecka och ja det kan juh tyckas positivt, men det är det inte. :(
Jag har ingen energi, ingen ork och som grädde på moset så har Mike börjat jobba natt igen så jag har ingen att krama på när jag vaknar av smärta på nätterna, ingen som kan torka mina tårar när jag inte orkar mer. Jäkla skit rent ut sagt. Har gått in i biaffra-fasen. Äta lite, skita mycket. Hallelujah för anti-constipation tabletter!

Så ni får ursäkta om bloggen blivit lidande igen, men det har tyvärr inte funnits varken tid eller energi.
Nu ska jag slänga mig i ett varmt bad och försöka återfinna lite energi. Lite katt-terapi blir det också för Pop sitter alltid på badkarskanten och undrar vad jag gör.

Puss gullungar.

Postat av: Herzleid

Jaha, och den där brudklänningen? Den bara försvann här... =P



kram Så tråkigt att du mår dåligt =( Jag hoppas det känns bättre snart. Jag ska skicka din låda imorgon hade jag tänkt! =) jag hoppas allt håller...



<3!

2010-11-04, 21:44:31 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: