thank god it's Friday!

Whooopiedooodledoooooo!
Friday, Fredag, Freitag, Viernes, Perjantai, kallat vad ni vill, men guuuuud vad skönt!
Jag är så trött på den här arbetsveckan att det finns inte, äntligen är den slut! Jag skiter i vad som händer nästa vecka, inget kan va värre än vad den här veckan har varit. Jag kände det direkt när jag satte mig i bilen och skulle köra hem, min hjärna bara kollapsa, kunde inte tänka rakt.

Vi hade som sagt en bitch-spay (tiksterilisering) inne idag, världens sötaste lilla cream-färgade cocker spaniel.
Det var så kul när ägarna kom och skulle hämta hem henne. Jag håller hundens journal i handen medans jag går igenom efterskötseln med ägaren. Vi har kollat på operations området och sedans står vi och pratar lite, då säger ägaren plötsligt "27 stygn!!!", jag undrar lite förvirrat vad han menar, då säger han "det står där på hennes journal att ni har satt 27 stygn! Jag kan bara se 7, jag tänker inte betala för nästan det tredubbla!"
Jisses...det som inte syns finns inte? Jag förklarade för ägaren att hon har 10 stygn i muskellagret, 10 stygn i fett/underhudslagret och 7 i det ytliga skinnet. Då säger ägaren "jag visste inte att ni öppnade upp så mycket!"
Nehe...var trodde du att livmodern och äggledarna fanns? Precis under skinnet eller?
Ibland blir man så trött. Så efter en väldigt genomgående förklaring av hela proceduren så såg han ganska så lugn och nöjd ut, betalade och var på väg ut, då säger han "det kanske är bäst om jag lyfter in henne i bilen då va?" :)

Jag vet att jag antagligen överreagerar lite efter en lång vecka, jag vet att alla inte automatiskt vet att vi lägger stygn i alla lagren, men jag förväntar mig att man iaf. har en någorlunda uppfatning om var livmodern finns! ^^
Jag höll mig från att berätta att hon faktiskt har fler stygn inne i kroppen, där vi knyter av blodflödet etc.
Påminner mig om den damen som undrade hur vi skulle ta bort de invändiga stygnen på hennes katt, eller om katten helt enkelt skulle få ut dem "den naturliga vägen". Om ni bara visste vad man får höra när man har det här jobbet! En dag ska jag berätta alla historier haha!


Stygn i muskellagret.


Stygn i fettlagret.


Stygn i huden.

~*~

Så, nu är jag väldans avslappnad och ser framemot en underbar helg. Ska ut till stallet tidigt imorrn för jag har morgontjänst, lördagmorgon i stallet kan va den bästa tiden på dygnet, bästa stunden på hela veckan!
Jag ska se om jag kan sitta på henne imorgon, vi får se vilket humör både hon och jag är på.



Men i vilket fall...helgen kommer bli underbar, för det har jag bestämt!

puss på er gullungar, hoppas ni också får en trevlig helg!

x x x




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: