Ja ni...

Det blev en ganska så bra dag ändå. :)
Började som sagt dagen med att susa hem till Leeann för en kopp kaffe och sen bege oss till stallet.
Vi provade den bomfria sadeln på Blackie (igen) med oklart resultat och sen lät vi faktiskt hästarna stå inne för det har varit hysteriskt varmt här idag igen, +30 grader. De stackars hästarna svettades bara av att stå stilla i skuggan i hagen, de verkade väldigt tacksamma över att få komma in.
Sen avmaskeade vi våra ponnies, med det bästa avmaskningsmedlet nånsin! TUGGTABLETTER som hästarna faktiskt gladeligen åt! En sån jäkla bra uppfinning!


Efter ett par timmar i stallet så begav vi oss till TESCO för att handla mat till vår BBQ vi bestämde oss för att ha hemma hos Leeann ikväll.
Sen åkte jag hem till mig och Leeann hem till sig. Här hade jag en liten dipp i humöret, för jag fick en hysterisk huvudvärk, typ migränliknande, väldans obehagligt! Men jag tog mig igenom den persen genom matlagning! Well, matförberedelser inför kvällen!
Vid det här laget hade Mike också vaknat och övervann värmeböljan och gav sig ut i trädgården för att jobba lite, det börjar verkligen likna nått nu! Jag blir så glad när saker går frammåt! ^^
Sen var det snabbdusch och sen ge sig iväg till Lee's, där vi spenderade en fem timmar eller så, ätandes gott och snackandes en massa skit! Väldigt själavårdande om inte annat. Och det är så himla behagligt hemma hos Leeann, även om de inte bor i de bästa området (inte det värst heller för den delen) eller så så bor de vid en väldigt behaglig plats, men utsikt över River Mersey, det är nått särskilt med vatten, det ger en en ro i själen liksom. Jag tror det har nått att göra med att man vet hur mäktigt det är, jag vet inte..kanske bara är lite filosofisk. :)

   

Sen åkte jag och Mike upp till stallet för att natta hästarna, jag älskar stallet på kvällarna, så lugnt och behagligt!
Och nu sitter vi här i soffan och kollar Criminal Minds, jag är lite deppig eftersom väderprognosen säger att värmen sakta ska försvinna bort under den här veckan, jekla skit, jag som börjar få så fin färg! ^^
Men man får väl se det positiva, jag ska juh jobba hela veckan + lördag och vem behöver sol då liksom?
Det känns som att även om helgen började lite skit så har jag faktiskt lyckats ladda om batterierna ganska så bra och känner mig kanske inte motiverad, men iaf. förberedd för veckan som ligger framför mig, en bra känsla.

Jaja, nu ska jag ta och umgås lite med gubben min.
Kärlek till er alla, några speciella lite extra mycket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: