Fetto!!

Alltså inte jag! Utan den Weimaraner-tik vi hade inne för operation igår!
En Weimaraner-tiks vikt borde ligga på 22 - 28 kilo, damen vi hade inne vägde 47kilo!!  Ja hon är iofs. den större typen av Wejje så 30kg eller så skulle va acceptabelt, men 47!!!
Jag trodde på allvar att det låg en flodhäst på operationsbordet när jag kom in.


(en Weimaraner som ser ut som den ska!)

Sen var vi inte klara med operationen förrens klockan 2 typ (vanligtvis så försöker vi va klara och städade klockan 1) så redan från början så låg jag en timme efter i allt jag behövde göra, slutade inte förrens 19.30 så jag var en timme efter hela vägen så att säga och ändå så var det ett par saker som inte blev gjorda. :(
Men jag ska sluta tänka på allt som inte blev gjort och istället koncentrera mig på att jag har  f y r a  dagars ledighet framför mig! ^^ Wheeee! :D

Ska strax ge mig av för att fixa det sista i gamla stallet, en sist städ så att säga, sen upp till nya stallet och göra det redo för ankomsten! Jag börjar bli lite nervös nu, för lastning o allt sånt, för jag har verkligen ingen aning om hur hon kommer reagera! När jag köpte henne så var det juh säljaren som fixade med transporten. Men det löser sig nog, jag ska försöka att inte oroa mig för saker som jag inte vet nått om!

Well well, no time to hang around!
Det är dax för mig att starta dagen!

pussisar!

Postat av: LeNatT

Låter bra!Häng i, fortsätt blogga!

2010-05-01, 17:52:08 -
Postat av: Herzleid

Jä, låter som en schysst plan det där att flytta hästarna =) Låter hur mysigt som helst, och slipper man dessutom gå med hästarna genom hela byn till och från hagen så känns det ju helt klart som ett uppköp. =D Håller me Hea, blogga oftare!



kram kram kram

2010-05-04, 19:41:59 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: