Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Tänkte blogga i tisdags kväll och i onsdags...men absolut inte idag. Men nu sitter jag här.
Jag vet inte vad som har hänt den här veckan, det har varit så stressigt att jag inte längre kan hålla isär dagar och tider och annat, men jag får väl försöka berätta vad jag gjort så gott det går.

Så.....var ska vi börja, ja just det, lördag!
Kortfattat, hästapållen travade (alltså gick) så snällt in i hästlastbilen som om hon aldrig gjort annat. Alla anlände helskinnade till nya stallet och installerade sig fort. Vi har ett litet triangeldrama på gång, Jack älskar T, T älskar Blackie och Blackie undrar vad tusan det är som står på, han vill bara äta gräs och ha det lugnt och skönt! ^^ Så det hela har resulterat i att de alltid står på rad, HELA tiden, Jack först, T i mitten och Blackie sist och så länge de håller den ordningen så är allt bara bra. På det hela taget så verkar de trivas riktigt bra ihop. Jack och Blackie har gått ihop innan så det är bara T som är ny i gänget, men jag tror det hjälper mycket att hon är ett sto och det faktum att hon bara är tre år gammal, så hon är ganska så undergiven fortfarande. Hon är dessutom minst så det hjälper också.


Tamara och Blackie i en av sina nya hagar.


Och så hela trion Jack, T och Blackie.

Förutom mer "hästande" så fortsatte vi vårt trädgårdsarbete i söndags. Jag tänker INTE lägga upp några bilder förrens vi är helt färdiga, men jag kan avslöja att det kommer bli så jäkla fint!!! Jag är så stolt! Och så gjorde vi världens klipp! Jag hade siktat in mig på en speciell sorts gatstens-liknande stenar för att lägga som "ram" runt vår fjärilsbuske, de stenarna skulle kosta £1 per styck, men så åker vi till ett annat ställe, då hittar jag samma stenar fast i bättre färg och de kostade bara £0.60 stycket...sparade minsann ett par hundralappar där! Vilket var väldigt välkommet, för just nu känns det som att jag bokstavligt talat gräver ner alla mina pengar i trädgården! :'( Men jag vet juh att det behövs OCH att det kommer öka värdet på huset (jag försöker iaf tänka positivt!)


Kanske skulle hyra en trädgårdsmästare för mina pengar istället o be honom fixa oss en sån här? :D

Min lediga måndag användes på bästa sätt, genom massor med hästträning!
Vi var på upptäcksfärd på nya stället, visade henne hela stället, gjorde lite jobb på ridbanan och träffade nya hästar! T såg ut som hon aldrig hade sett en häst förr, hon var så rolig, såg ut som om hon hade sett aliens landa, hon spände varenda muskel i hela kroppen och kunde bara inte sluta glo på dem! Hahaa!
Sen hängde både Mike och jag på henne och hon var som lugn som en filbunke, det enda som skrämde henne var när jag brakade igenom plastpallen som jag stog på! ^^
Så när vi åkte för att köpa lite grejer till trädgården så investerade jag även i en stadig två-stegs pall!

Så i tisdags var det dags. Efter lite upp- och nerhopps träning på stenmuren utanför stallet så var det dags för Mike att sitta på henne. Hade nästan inte kunnat gå bättre! Hon såg mest ut som om hon undrade vad fan han sysslade med och var mer fokuserad på att försöka ta reda på vad jag hade i fickorna! Måste också säga att jag är VÄLDIGT stolt över min kära Mike som gjorde precis allting rätt!
Ni får be om ursäkt för dålig bildkvalitet på kommande bild, men det är inte lätt att försöka hålla ordning på en treåring med ryttare på ryggen för första gången samtidigt som man försöker ta ett foto och hon försöker äta ens telefon i tron att det är en morot!


Sen var det slut på det roliga.... och det var jobbdags. :(
Var inne tidigt (12.00) på jobbet i onsdags, hade tre (3!!!) operationer. Två av dem var iofs på samma hund men det var med ny scrub-up emellan så det är som att helt starta om liksom och sen gjorde jag en op med Kevin också, sen var det hysteriskt många rutinärenden hela eftermiddagen och jag kom inte hem förrens 20.30 :'(
Idag var jag inne klockan 11.30 gjorde typ en billjon röntgenbilder på en hund och sen opererade vi bort några lipom. Op'en var inte klar förrens klockan 15.00 och sen började rutinärendena klockan 16.00, hade knappt ens tid att städa undan efter op'en! Dessutom var dagens hund en "ylare" som vägrade komma till ro i kenneln så hälften av hennes vakna tid var jag tvungen att gå omkring med henne i koppel bara för att hon skulle hålla käften! Jag är helt slut i huvet och vet inte hur jag ska klara av morgondagen! Vi har en bitch-spay inne så det blir mer op. Missförstå mig rätt, jag gillar att hålla på med narkosen och operationerna, särskilt i onsdags var det riktigt kul, för då frågade faktiskt vet'en mig om råd (!) och jag fick ge henne tips om bästa sättet att göra saker. För just den typen av op har faktiskt jag mer erfarenhet av än vad hon har! :D Vi opererade bort en tå, något som jag gjort jag vet inte hur många gånger med den andra vet'en - Kevin, men som Maeve bara gjort ett par gånger tidigare.



Men iaf. som sagt det är inte operationerna som gör mig slut i huvudet, det är all stressen efteråt!
Jag önskar jag kunde ändra om lite i hur vårt schema funkar, för jag jobbar  a l l t i d  ensam! Medans det alltid är två nurses på morgnarna. Så tillexempel som idag, jag kommer in klockan 11.30 och börjar göra iordning allt för op'en, dra upp mediciner och beräkna gas, ta fram all utrustning, decinficera osv osv. medans morgonpersonalen gör allt "vanligt" arbete, dvs svarar i telefon tar emot klienter som kommer in osv. Klockan ett så slutar morgonpersonalen.. så då står jag där ensam, som narkossköterska, djursjukvårdare, receptionist, telefonist, städerska och allmän alltiallo! Det känns inte direkt genomtänkt liksom, särkilt inte som i onsdags när operationerna höll på ända till klockan tre... ibland fattar jag inte själv hur jag lyckas hålla allt i huvudet. 

Hur som haver...det är dags för mig att bädda ner mig och försöka sova gott! Mike ligger redan här brevid mig och slumrar och där kan han juh inte ligga alldeles ensam! :)
Bring on tomorrow så det kan bli helg nån jävla gång!

Puss på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: