Det är KALLT!

Fast vi får väl skylla oss själva, vi stängde av värmen den 28april! ^^
Hade den igång några timmar härom dan för att värma upp rummet lite innan vi gick och la oss, men stängde av den igen. Det är en av de bra sakerna med att bo i "radhus", så länge grannarna har värmen på så klarar vi oss ganska bra! :D

Så vad har hänt sen sist? Inte mycket haha! Efter jag skrev mitt senaste inlägg så fick jag en släng av mina magkramper, inte trevligt alls! Kunde inte sova eller äta eller nånting. Samtidigt så fick Kulan brunst-anfall och betedde sig som ett hormonelt monster och hatade de andra hästarna och bestämde sig för att försöka kicka ner en vägg eller två. Så det blev lite omflyttning av hästar både lördag och söndag.
Det enda positiva i kråksången är att hon var inte det minsta hormonell mot människor och var fortfarande jättetrevlig att jobba med. Har även haft en riktigt trevlig helg med Leeann, vi båda hade en massa skit som vi bar omkring på så det var riktigt skönt att ventilera lite. Vi åkte till stallet för att göra lite nytta, efter två timmar så satt vi fortfarande i hennes bil, bolmade som två skorstenar och bara snackade och det slutade med att vi skrattade så vi kiknade! Detär skönt att kunna skratta åt allt elände också!

Igår så va hovslagarn ute och fixade Kulans fötter. Hon behöver inga skor än för hon gör juh inte så himla mycket, men jag frågade ändå hovis om hennes hovkvalitet. Jodå den är jättebra, eller med hovslagarns egna ord "hard as rock", så det var skönt att höra!
Sen var det Blackies tur och han skulle få nya skor. Jag älskar se på när hovslagaren jobbar, för i det här landet så varmskor man i stort sett ALLA hästar, att kallsko en häst är JÄTTEOVANLIGT. Så varenda gång hovslagarn står där med glödande röda skor och bränner fast dem på hästarnas hovar, röken som stiger (och den fruktansvärda lukten) så käns det som att jag har flyttats tillbaka till sent 1800-tal eller så....det är jättemysigt!
Fast jag undrar i mitt stilla sinna hur Erna skulle reagera om hon nån gång råkade ut för det haha! ^^



~*~

En helt annan grej! Härom dan så sökte jag på Kulans namn på google och hittade en bild på henne när hon var ett år gammal på utställning! :D Så himla kul. Det roligaste av allt är hon har juh förtusan knappt ändrats alls haha! Se själva:


Det enda som ändrats är höjden, längden på svansen och åt vilket håll manen viker sig, om ni frågar mig!
Så himla kul dock att få se hur hon såg ut innan liksom. Tyvärr har jag inte kunnat hitta nån info om hur det gick för henne på utställningen, men det spelar mindre roll. :)

Well well, nu ska jag ta mig i kragen, klä på mig och göra mig redo för ännu en dag på jobet!
Jag har kommit på varför jag inte gillar att jobba förresten, det hindrar juh mig i mitt övriga liv! Det tar för mycket tid liksom! ^^
Well när jag kommer på en lösning till det här problemet så lovar jag att dela med mig av min vishet!

Puss så länge!

Postat av: Tessan

Förstår precis vad du menar, jobbet tar för mkt tid! Det är därför jag jobbar på natten, hinner inte jobba på dan;) Kram på dig!

2010-05-14, 09:33:07 - URL: http://goljahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: