Sunday...bloody sunday.

Jag gillar inte söndagar, det är liksom en hel ledig dag som går till spillo...bara för att man tänker på allt man borde ha gjort under helgen och allt som man måste hinna med i den kommande veckan. Fast jag tycker jag har varit ganska duktig på att förtränga det idag.
Även om jag vaknade seeeeent (härliga sovmorgon!) så har det varit en trevlig dag! Började med att åka till "The Tack Swop Shop", världens bästa ställe för att hitta ridutrustning! De har allt mellan himmel och jord när det kommer till häst- och ridgrejer både secondhand och nytt. Köpte ett schabrak, en vojlock (begagnade men fint skick), en lila longerlina och en rosa longerpisk, (sprojlans nya) och en sadelgjord i läder, begagnad men fin och allt för under 300 spänn! Inte illa om ni frågar mig!

Sen åkte vi till ASDA för att lösa in min skraplott som jag köpte igår, vann £15 (ca 180) sek! WoopWoop!
Sen hem för lite frukost och för att hämta sadeln, som jag hämtade hem igår!
Supertjusig om ni frågar mig!


ignorera gärna den stökiga bakgrunden! ^^

Så, sen var det iväg till stallet och hämta in monstret från hagen, hon betedde sig riktigt bra idag också. Jag upphörs aldrig att förvånas över hur duktig hon är med traffik!
Och nu till dagens fråga, hur provar man en sadel på en häst som man inte vet om de nånsin haft en sadel på ryggen förr? Jo man säger högt och tydligt "det är precis som att ha täcke på sig!" sen slänger man upp den! ^^
Hon var jätteduktig! Hon stog där och åt hö och så stencool ut. Så vi körde på och av några gånger, med och utan schabrak, med och utan sadelgjord (som passade!) och så gick hon omkring med den på lite i stallet, så imorrn kör vi nog "the full hog" och tar ut henne på linan i manegen!


första provningen!

Så sen var det hem igen och fräscha till sig och kvällen spenderades hemma hos Mark och Shirley (Mikes bästa kompis och hans flickvän) och deras dalmatiner Penny, var en trevlig relaxad kväll med god mat och film-kollande (på Marks kolossala tv-skärm!) kollade på "Shutter Island", jag gillade den även om jag inte är nått Leonardo fan!
Och nu sitter jag här och ska ta en snabbdusch innan jag slänger mig i säng och gör mig redo för morgondagen!
Jag är så hysteriskt omotiverad att det finns inte! Det är alltid så här, juh närmre semester man kommer desstom värre blir det, jag vill åka till Sverige NU!Men men, bara 3 arbetsdagar kvar! Whoop Whoop! Synd bara att jag måste in tidigt 2 av dessa tre, men det ger iaf lite extra klirr i kassan för nästa månad, vilket är bra! Och stallet är betalt, bilen tankad och djuren har mat så det räcker och blir över!
Så puss i ljumsken allihopa, vi hörs snart!

xoxoxox


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: