Litet kvällsinlägg.

Trött, trött trött.
Det har varit en lång och ostrukturerad dag.
Var tvungen att komma in tidigt idag och det har varit fullrulle non-stop.
Jag trodde det skulle bli en lugn och stillsam dag, hade till och med min bok med mig att läsa i ifall det skulle bli för långtråkigt. Tji fick jag!
Ska försöka göra en lång historia kort. För ett tag sen så fick jag/vi ett telefonsamtal från en kvinna som äger ett hundpensionat, hon berättade att hon i 3 veckors tid hade haft hand om Jessica och Greta. De är två schäfrar som ägs av en trogen klient till oss. Ägaren Miss S är på sjukhus och nu har hon fått sin dödsdom, hon har magcancer och kommer att dö. Hon vill göra det bästa för sina hundar och det enda hon kan komma fram till är att avliva dem båda. Till att börja med så låter det väldigt grymt och egoistiskt men man måste förstå att den här kvinnan skulle göra vad som helst för sina hundar! Och Jessica, 11år gammal har ganska svåra aggressionsroblem och är väldigt nervöst lagd och Greta 8år litar fullständigt på sin "syster" och har aldrig varit ifrån henne.
Efter mycket diskuterande fram och tillbaka och tänkande så kom vi fram till ett beslut och idag var det sags för verkställandet av det hela.
Jessica fick lugnt somna in i sin mammas kofta (mamma är på sjukhus och kunde inte vara med) på hundpensionatet och Greta får provbo hos en av tjejerna på jobbet! Vi håller alla tummar vi har för att det ska gå bra! Och jag vill tillägga att jag tror till 100% att det var rätt beslut att låta Jessica somna in, för även om hon var fullt fysiskt frisk så tror jag inte att hennes mentalitet hade gjort henne omplaceringsbar.



~*~

Vad mer hände, jo Kevin (den andra veterinären) ringde och hade en "överraskings röntgen" på gång, jag gillar att jobba med Kevin men liiiiite förvarning kan man juh få lol
Det var en ganska så vanlig Greyhound-skada vi röntgade..brutna tår. Och om jag får va lite stolt över mig själv... fan va bra jag e på o få snygga röntgenbilder! ^^


Inte min röntgen, men samma skada, ska se om jag kan fixa en bild imorrn eller så :)

Vad mer? Ja förutom en miljon telefonsamtal och alla mina vanliga arbetsuppgifter så hade vi dessutom en galen boxer inne! Hon hittades av några byggnadsarbetare, hon vandrade förvirrat omkring på deras byggnadsgård så de lämnade in henne till oss.
Hon hade ett microchip... så jag ringde telefonnummret... "telefonnummret är inte i bruk", ringde till motsvarigheten till typ telefonkatalogen för att se om jag kunde få ett nummer som var registrerat till adressen som microchipet var registrerat till, nej där bor ingen...så i slutänden så fick jag ringa till "dog warden" så de fick ta hand om henne..
...så snälla alla, om ni flyttar se då till att ändra era adressuppgifter osv. i microchipsregistret också! Annars tappar microchippet sin funktion liksom! :)

Vet inte vad annat som har hänt! Haha, min hjärna är mos! Men jag är på ganska bra humör iaf. det är alltid en bonus! Kan bero på att jag fått lön idag (jävla skitlön btw. fan vad jag hatar februari! Förlorar juh förtusan nästan en hel vekas lön på den där jäkla månaden!) så jag kunde köpa mina älskade weetabix minis! Frukost! :D

Så nu ska jag gå o nana så jag kan äta mina weetabix imorrn när jag vaknar, sista dagen på jobbet den här veckan! Tack snälla Emma igen som än en gång jobbar min lördag! Hon e för go hon!
Sen är det hästarbete hela helgen, halva måndagen och hela tisdagen! OCH förhoppningsvis så kommer det bli arbete med sadel på ryggen! (inte MIN rygg puckon, Kulans rygg! ;) ) för jag tror att jag gjort ett kap!
Jag har just köpt en bättre begagnad Kieffer sadel för 400spänn! Min tanke var att om den inte passar Kulan så kan jag sälja den igen för säkert det dubbla! :D Ska antagligen åka och hämta den på lördag!
Så vi får väl se :)


typ en sån här, lite mörkare i färgen och minimalt mer sliten.
Sååå nöjd än så länge, hoppas jag fortfarande är nöjd när jag hämtat den ^^

Weel that's it folks!
Nattkramar!
xoxox

Postat av: Tessan

När kommer ni till vackra Sverige?? Hon är ju hur fin som helst den lilla stjärnan:) Kram

2010-03-26, 21:58:47 - URL: http://goljahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: