En helt vanlig vecka...

Eller?

Har varit en innehållsrik vecka som gått hysteriskt fort!
Jag tror att sen jag sist skrev så har Mike ridit på Kulan bland annat. Hon är så rolig, hon har insett var han har sina fötter och det är ju värsta bästa stället att bita på! Hon e så söt men tjohej vad hon växer! Hon börjar fylla ut riktigt ordentligt. Kommer bli urtjusig i slutändan!
Ska försöka ta lite bilder nån dag men d e så svårt, jag måste ju liksom ha full uppsikt över kusen!


Vad mer? Har försökt ta bilder på Iggy utan att hon får UFO-alien-ögon.


Funka nästan!


Fast funkar bäst om man blundar! ^^

Det är så komiskt, när vi skaffade kissebäsarna så var det välidigt mycket att Iggy var pappas flicka och Pop var mammas flicka, men de har helt vänt på saker och ting. Iggy och jag är attached by the hip så att säga och Pop är pappas plåster. Tycker det är så komiskt liksom.

Och appropå Pop, hon har en Mohammedgrej på gång... ni vet "om inte Mohammed kan komma till berget så får berget komma till Mohammed"....fast för henne handlar det om gräs!


*nom nom* thnx daddie!


aim not addictid iz just sum grazz!



Jag har också råkat ut för något jag inte haft på många år! En riktigt jävla saftig finne!
Jag vet att det låter skitäckligt och kanske inte nått man vanligtvis berättar om i en blogg men det är helt sjukt!
Det började för flera dagar sen, det kliade liksom inne i kinden, först funderade jag på om det var mina tänder som krånglade för det var så djupt inne det kändes. Sen fick jag en ärtstor förhårdnad i skinnet, det såg ut som Rudolf försökte tränga sig ut genom min kind och ont som fan har det gjort!
Nu har den äntligen exploderat och kvar är ett göttigt köttsår.... förhoppningsvis läker jag ihop så småning om, men fy tusan vad ont det har gjort! Jag skyller på min anti-rynkkräm..den har gjort min hud alldeles för ung. ^^ hihi.


Det här var precis när Rudolf började tränga sig ut!




och...
...nu kan jag inte hålla mig längre!
JAG HAR FÅTT EN MOPS! ^^

Eller ja adopterat/övertagit/räddat en mops.
För att göra en lång historia kort.
Hon är 13 år och har under de senaste 10 åren varit mer eller mindre oönskad (sedan ägarinnan gått bort) och blivit runtskickad mellan olika familjemedlemmar. Nu så tyckte de att nu får det va nog och att hon skulle få somna in. Det tyckte inte jag! Hon är en hysteriskt glad liten skithund men en viftande mopsknorr, ja hon har diverse åkommor men inte något som jag inte kan klara av och även om hon bara kanske har 6 månader eller så kvar så kan jag i alla fall ge henne lite kvalitetstid i slutskedet av livet. Eller ja, om jag bara kan få ordning på hennes ögon så har hon säkert ett par år kvar! (Alla bidrag till Katies "Eye love you" fond mottages tacksamt!)
Hon e så jävla söt!


Katie
(sorry för taskig bildkvalitet men jag ville inte blända henne med blixten)


:)


Limpa!

Jag inser juh att det är lite taskig tajming.  Eftersom vi ska åka till Sverige snart och Katie aldrig i hela sitt liv blivit vaccinerad, så inget hundpensionat tar emot henne! Jag hade lite panik där ett tag, eftersom jag visste att om jag inte tar henne NU så kommer hon va avlivad när jag kommer tillbaka! Men jag tänker inte ställa in min Sverige resa bara för att jag blivit med mops! Men jag har lyckats hitta en tjej som kommer ta hand om henne medans vi är borta, hon kommer visserligen inte va på samma ställe som de andra vilket är lite surt men bättre än att inte kunna ha henne nånstans alls! Jag hoppas verkligen att det blir bra!
Jag är förresten faktiskt väldans stolt över mig själv! Det har tagit (nästan på dagen!) 23 månader på mitt jobb innan jag adopterat nått djur! Det är ganska starkt gjort, tycker ni inte?! Särskilt med tanke på hur många "nästan" det har varit! Men en mops...då bara kunde jag inte säga nej! (Och tack tack tack till min älskade Mike som sa ja!)


Nu, eftersom alla hundar har verkat lugna ner sig (hårbollarna blev juh såklart helt galna när de fick en storasyster) så ska jag försöka sova lite och hoppas på att alla håller sig lugna! Jag lovar att berätta mer om Katie så småningom!

Puss i ljumsken!

xoxox


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: