Stunder av lycka...

...och en evighet av ångest och depp.
Så känns det iaf. just nu, ni förstår nte hur jävla trött jag är på allt.
Igår fick vi hem Ludde, vilket var helt jäkla underbart! Han är nästan tillbaka till sitt "normala" (hur normal han egentligen är kan man juh ifrågasätta! ;) ) jag. Igår morse så bajsade han för första gången sen i torsdags(!) och sen dess har det varit en ständig uppåtkurva! De tog ett blodprov till på honom igår morse och det visade också på förbättringar, han har fortfarande ganska högt värde vita blodkroppar men allt annat har börjat fixa till sig så igår ftermiddag kunde vi ta hem honom, tillsammans med ett helt apotek med mediciner!
Tur att han fått tillbaka sin aptit för då kan jag gömma allt i salami! ^^
Och om inget oväntat händer så ska han inte på återbesök förrens på tisdag.

Så det var den stunden av lycka det.
Imorse ringde pappa och sa att Erna mådde dåligt.
På det sättet han beskrev det så var min första tanke: "BOTULISM!" Och innan veterinären varit ute så satt jag här och hade dödsångest och var säker på att jag aldrig skulle få se min stjärna igen.
Som tur väl var så är det inte riktigt så illa, hon hade fått kolik och i samband med det så fick hon kolikorsakad fång...tjohej vad kul och här sitter jag som ett jäkla mongo (no offence) och kan inte göra nått!
Varför är hon så jäkla benägen o få fång för?!!!! Hon äter juh för fan BARA grovfoder!! Blir så jäkla arg/ledsen/deppig/valfri annan deppig känsla.
Veterinären var dessutom oroad för hovbensförsänkning så när hon stabiliserats så ska hon röntgas, så då måste jag försöka ta mig till Sverige för hur fan ska pappa klara detta ensam liksom??
Jag känner mig så jävla uppgiven just nu, jag orkar inte mer.

Postat av: Helena

men hallå där trollet!

Vad tror du att man har vänner till??Jag och Tessan, kan nog tala för henne med, sitter i det kalla Sveriget, och visst vi har väl annat för oss än att ränna iväg med din häst, men varför är det så svårt att be om hjälp??Vi har faktiskt möjlighet att hjälpa dig, och du, varför kan inte röntgen vänta till i påsk, är det för sent då??Annars så tror jag att du har vänner i Braås som kan bistå med hjälp oxå vad gäller köra häst till vet. och hjälpa till?? Du är faktiskt inte ensam, men du behöver fråga om hjälp, bli inte förvånad när folk säger ja. För det gör dem.Jag kanske har 40 mils resa, men jag har ledigt varannan helg och får jag bara en röntgentid att passa, en transport i Braås och en hjälpande hand av Tessan med att lasta så ordnar vi det säkert.

Bra att Ludde iallafall är bättre!!Du måste se det som är bra, i direktseendet, inte i periferin.

2010-02-11, 12:36:46 -
Postat av: Tessan

Usch vad tråkigt både med Ludde o Eerna!! Du vet att jag ställer upp om du behöver hjälp, bara hör av dig. 1000 kramar!!!

2010-02-11, 21:20:43 - URL: http://goljahult.blogg.se/
Postat av: Anonym

Postat av: Anonym

tjena! Jag måste berömma dig för din blogg,fin och bra:D Det är inte så lik min blogg,men jag gillar din alf!:) hoppas du gillar min också:)



kram på dig!

/ http://housebunny.blogg.se

2010-02-20, 23:17:36 -
Postat av: Jenny Gustavsson

Hej tjej!

jag hjälper dej så klart också!

Lova att du skriker till så löser vi det. Jag lovar. Vi finns ju alla för att hjälpa varandra, eller hur?

Kram Jenny

2010-02-21, 04:33:19 -
Postat av: Anonym

Hej allt brA?

händer idag?

Kram

2010-02-21, 13:44:02 - URL: http://ayye.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: