Hepp!

Nu var det så där jättelänge sen jag bloggade igen. Jag ber om ursäkt.
Men är det inte det ena så är det det andra.
Ludde mår mycket bättre nu ska jag väl börja med att säga, det är skönt. Han är fortfarande på 1 medicin, håller på att dra ner på den nu dock för att se vad som händer.
Men nu är det Pelles tur. Hans allmän tillstån är toppen, men han har explosions diarrée! Så han ska till vet och antagligen få samma sorts antibiotika som Ludde fick för han har väl fått viruset.
*Suck, stön och pust!*
Så jag lider fortfarande av sömnbrist för stackarn rusar juh till dörren varannan timme eller så och är man inte där inom 30sek så har man en vacker brungrön röra att städa upp :S
Fast det finns juh värre tillfällen att lida av sömnbrist, jag har juh iaf. OS att titta på :P

 ~*~

Så vad mer har hänt? Erna är väl "OK"... från östfronten intet nytt så att säga, vet kanske skulle komma ut o göra en koll igen för o se om hon behöver lite mer meducin, annars är det bara att avvakta och beställa en röntgen, men förhoppningsvis så kommer hon iaf inte att dö riktigt än! :)

På jobbet har det varit helt snurrigt, nästan inga "vanliga" grejer (vaccinationer etc.) utan bara konstiga grejer, har nog aldrig gjort så många blodprov som vi gjort de senaste veckorna och har haft sjukt mkt operationer inne jämfört med vad det brukar va. Massor med dentals och en hel del bitch spays.



~*~

Och så har jag varit och ridit på Blackie, han är en tjock liten ponny! ^^
En envis ponny som gillar att testa vad jag går för!
Det är så komiskt egentligen, så fort jag hamnar på en häst som är större än säg 160cm, så blir jag en fånig tant-ryttare som inte vågar nått! Men sätt mig på en liten en eller en ponny då jävlar tänds den gamla ponny-djävulen inom mig och jag är som en totalt orädd unge! Ni vet så där som man var när man galopperade runt barbacka i skogen på sommrarna och så där! Det var delvis därför jag sa ja till att hjälpa till med Blackie, för jag visste att jag skulle fixa det. Han är ca 142cm i mankhöjd! ^^ DVS ingen fallhöjd alls!
Och det som är absolut roligast är att jag nu är i en sån vikt att jag inte är för stor för honom, hur bra är inte det!? :D


~*~

Appropå hästar, jag har ganska länge kännt att det nog är dags för mig att skaffa mig en häst till, en här i England. Jag har funderat fram och tillbaka tusentals gånger på om jag skulle ta över Erna, men jag tror inte att hon skulle fixa det och jag tror inte att hon skulle må bra av klimatet här. Allt regn och rusk, nej hon skulle må pyton.
Så för en 10-dar sen eller så så hittade jag en som jag direkt kände "DEN vill jag ha", även om jag fortfarande inte "aktivt" letade efter en häst, utan mer kollade runt för att se var landet låg liksom. Då började kvalen och ångesten; "är det verkligen smart att skaffa häst när jag har en där hemma i Sverige som dessutom inte mår bra?", "har jag pengar än?" "och om jag har pengar ska jag verkligen lägga dem på en häst?" och inte minst "hur tusan köper man häst i det här landet? Är det som i Sverige eller hur gör man?" och "orkar jag? eller har jag målat upp en drömbild i mit huvud?" osv osv...en MILJON tankar som började fara runt.
Så resultatet blev att jag satt här och suktade efter den där jävla hästen, men gjorde ingenting åt det, jag flöt in i det där "handbroms stadiet" när jag varken gick framåt eller bakåt. Jag satt med skräcken i halsen varenda dag och uppdaterade annonsen för att se om hon var såld än, men nej...det var hon juh inte.
Jag ville nästan att ödet skulle ta ett beslut åt mig att hon skule bli såld...klart jag skulle deppa då men då skulle jag iaf inte behöva ta ett beslut!
Så då blev det den 18'e och hon hade väl varit på annons i fem dagar eller så och jag tänkte att de har väl glömt uppdatera annonsen, hon måste bara vara såld nu! Så jag uppdaterar och högst upp så står det "still for sale as of the 18/2" jag men det var väl själva fan! Ska jag behöva ta ett beslut nu alltså? Kanske är det så att ödet säger till mig att det ÄR meningen att JAG ska ha henne?
Så jag började fundera om jag ringer nu så kanske vi kan åka o kolla på henne till helgen?
Men då satte andra tankar in och verkligheten!
Veckan innan löning innebar att jag kanske inte skulle ha råd ens med bensin för att åka ner (tre timmar söderut) och det betydde också att jag om jag skulle åka ner så skulle jag inte ha några pengar att betala en handpenning med. Så jag lät tankarna springa iväg med mig och tiden gå...
Så i lördags ringer pappa och jag pratar lite med honom om hur jag fnular på och skaffa häst o så där och så säger han att han kan få över en del av pengarna...så mycket pengar att jag skulle kunna köpa och transportera upp hästen. Så då far juh tankarna ÄNNU mer..särskilt eftersom annonsen nu säger "still for sale as of 20/2, price reduced!"...och så igår så var jag och red Blackie och då får jag reda på att det definitivt finns plats i hans stall..jaha...då hade juh allt löst sig, förutom det faktum att det nu var söndag kväll, jag var toktrött, telefonfobin satte in och också det faktum att nästa helg så jobbar Mike så jag skulle behöva åka helt själv och kolla på hästen! Så då satte paniken in istället! Så jag ringde aldrig....
...förrens idag! Tog mod till mig och ringde från jobbet! Jag betedde mig som en fnittrig fjortis så jag vet inte hur pass seriöst intryck jag gav, men det resulterade iaf i att jag ska dit på lördag!!!
Så vi får väl se..jag kanske blir med häst till helgen! Dessutom så kanske jag inte blir ensam, snälla Leeann (Blackies ägare) följer antagligen med mig om hon kan få sin mamma att passa barnen så det är juh ännu bättre!
Hästen är en riktigt sötnos! Av nån anledning en större kopia av Boppan.
Vet inte vad det är för fel på mig, har aldrig gillat fuxar juh... inte för att nån av dem är fux, men de är rödskimmlar o d e juh typ samma sak! :)P
Men iaf. hon är 5 år gammal, inriden men inte riden sen i November
150cm hög, rödskimmel med två strumpor och bläs.
Här är iaf lite bilder på skönheten:









Så nu är det väl bara att vänta och se. Jag förbereder mig för att bli totalt besviken, för då kan jag bara bli positivt överraskad... men deep inside så tror jag att ödet har talat, vi får väl se.
Nu ska jag försöka sova lite, måste upp tidigt imorrn för det är min tur att fippla med Blackie, får se om det blir en ridtur eller om jag nöjer mig med lite longering, vi får väl se.
Så for now my lovelies, håll tummarna för mig i helgen och jag lovar att försöka bättra mig när det gäller bloggandet och hålla er uppdaterade! :)

Pussisar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: