Har inte tiiiiiiiiid!

Hur GÖR alla människor för att hinna blogga??
Var får ni tiden ifrån? Jag vill så himskans gärna blogga, jag tänker ofta på det och försöker till o me planera in det, men jag hinner fan inte.
Ja borde få en blogg-award för sveriges sämsta bloggerska!
En av anledningarna är nog att jag inte har en endaste ledig stund på jobbet tex. så där kan jag inte blogga, sen åker jag direkt hem, byter kläder, gosar,vädrar och matar vovvar, åker till stallet, gosar, matar häst, åker hem, äter o sen sover jag. Sen kommer Mike hem på morgonen så då försöker jag umgås med honom innan han går o lägger sig och innan jag åker till stallet ingen o sen e d hem igen, byta om och tillbaka till jobbet.... (fan va tråkigt mitt liv ser ut när jag staplar upp det så där) ... så när det väl blir lediga dagar så försöker vi umgås så mkt som möjligt o få allting gjort..städa, diska, tvätta, långpromenader med hundarna, träffa folk etc. etc. så innan man vet ordet av så har tiden runnit iväg och flera veckor har gått.
Kanske skulle testa att skriva korta meningslösa inlägg då o då bara för o hålla bloggen vid liv?



Vi mår ganska så bra. :)
Lite halvskröpliga är vi juh mest hela tiden me på det hela taget mår vi bra.
Ser mycket fram emot julen dock och att vara ledig i ett par dar.

Så den 29'e November opererades Ludde, tog bort en vårta på insidan av ögonlocket och en under hakan, han klarade narkosen riktigt bra, men han var riktigt trött när han kom hem och sov i typ 20 timmar stackarn. Vi var på återbesök igår (onsdags) och han fick tummen upp av vet, sen sederades han så de kunde ta stygnen i ögat...stackarn vart alldeles på kanelen. Men allt verkar va bra, vårtorna var benigna och han läker superfint och pälsen har redan vuxit ut under hakan.


Han såg ut som en boxare när han kom hem, med blod rinnande ut ögat. :)
min duktiga jättebäbis!

Jag själv har en inflammerad/blokerad spottkörtel så jag ser lite halvt påssjuk ut, men det blir nog bra, det gör iaf inte särskilt ont vilket alltid är en bonus. Jävla flunsa!




Det har varit riktigt fint vinterväder här. Snö o solsken om vartannat, även när allt är skit så mår jag så mycket bättre när det blir lite vitt omkring mig. :) Vi har också haft ett riktigt coolt isregn (mindre kul o köra i men who cares) och så har vi haft skitcool dimma, som fryst fast i träden och buskarna och gräset i ett tjock sticksigt lager, skitcoolt :)


min "utsikt" från jobbet.


..inte bara jag som älskar snön :)






Jobbet har varit knas, totalt ostrukturerat och konstigt vissa dagar tror man att det ska va maniskt men sen flyter det på riktigt fort och bra (fullt upp men bra flyt), andra dagar så ser det helt lugnt ut på pappret men sen brakar hela helvetet löst!


ser det inte smaskens ut? Den som kan gissa vad det är får en julpuss!













Vi har haft en hel del spännande operationer inne. idag var det en katt med en förmodad "tooth root abcess" alltså en varfylld "ficka" i och runt en tandrot, i det här fallet var det svårt att avgöra om det verkligen var det det var eftersom det var så långt gånget, det kan vara något canceröst, men nu har vi gjort vad vi kan.

Sen har vi haft en katt inne med ett brutet ben, ägaren har inte råd att skicka katten till ortopeden och frakturen är för komplicerad för att vi ska kunna laga den på kirurgisk väg så vi gör en non-invasive behandling, vilket alltså betyder specialbandage och burvila. Men det är riktigt kul, jag har fått exprimentera hejvilt (nåväl...nästan) med olika lösningar och jag tror det kommer bli finnemang.

Många mass-removals har det varit också allt från lipom, till melanom (vilket är det absolut vidrigaste jag vet!) och allt där imellan. Förutom de två ovannämnda så tror jag att Mastcellstumörer är de vanligaste "knölar" vi ser.
Mastceller är en celltyp i det ospecifika immunförsvaret och är en mekanism varigenom kroppen bekämpar parasiter, speciellt maskar som infekterat kroppen. De räknas som en slags Granulocyt (ett slags vit blodkropp). Mastceller binder till sin yta antikroppar som i sin tur aktiverar utsöndring av olika typer av inflammatoriska substanser, exempelvis histamin. Mastceller är även den huvudsakliga orsaken till allergier och andra överkänslighetsreaktioner. Så det är inte så konstigt att de är så vanliga, eftersom just allergier och inälvsparasiter är så vanligt bland våra husdjur.

Så...det var den biologilektionen! Haha.
Well nu är det dags för mig att kasta mig i säng, ska jobba imorrn och sen är det julfest med jobbet på kvällen, vi går dock inte på nått tråkigt julbord, vår tradition är att gå på thairestaurang haha. Ska dessutom skjutsa chefen dit efter jobbet så jag måste städa bilen på morgonen :S Blir dock ingen sen kväll för jag ska upp o jobba på lördagmorgonen :(

Nu är det förresten bokat o klart! Kennel o allt, jag och Mike flyger hem på julafton! Fyra intensiva dagar i Sverige innan vi åker tillbaka hem hit för o jobba lite mer. Men gud va härligt det ska bli! Jag saknar min familj!
Well mer om det nån annan dag.
Nu ska jag som sagt slänga mig i säng....göra som Spellevinken...gå o sova med min nalle :)


Natti mina hjärtan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: