lite tidigare än sist!

Eftersom Facebook har kukat ur och Mike kollar på fotboll så har jag inte så mycket annat att göra än att blogga (att disken behöver diskas, huset städas, tvätten tvättas, hundarna promenadas, crosstrainern står dammig i hörnet och att jag behöver en dusch talar vi tyst om)
Jag ser fram emot imorrn, inte för att jag känner för att jobba utan för att när jag låser dörrn och går hem imorrn så är jag ledig i fyra hela dagar! :D Så jävla bra! Måndagen är en så kallad "bank holiday" och sen är jag ju som vanligt ledig på tisdag. Och fyra lediga dagar passar mig utmärkt med tanke på att vi flyttar hästarna på lördag! Så då har jag massor med dagar på mig att se till att de kommer till rätta och gör sig hemmastadda!

Så vart ska vi? vad händer? ^^
Ja jag och Leeann får juh våra idéer! Men på det hela taget så är det så att jag ville till ett stall som låg mer avskilt, ute på landet liksom och Leeann vill hitta ett stall som hade bra tillgång till uterittsmöjligheter, eftersom hon tränar för att göra "fun rides", vilket är typ terrängritt i en si så där 2 mil eller så, typ terrängritt kombinerat med distansritt, förhoppningsvis så kan jag hänga med henne om inte allt för länge! :)
Så sen jag kom tillbaka från Sverige så har vi varit på ett antal upptäcksfärder! Först hittade vi ett jättebra ställe, enda nackdelen var att det låg 20minuter bort, så vi åkte runt o kolla på några andra ställen också...men vi kunde liksom inte släppa tanken på det här första stället...så vi åkte tillbaka och gjorde en grundligare undersökning...och efter det så var det ingen fråga om saken! Fördelarna vägde verkligen upp nackdelarna!

En kort beskrivning:
Stället var fram till 1996 en nötkreatursgård som drevs av en ensam tant (världens coolaste och mest trevliga lilla tant ni kan tänka er!) och när hon "pensionerade" sig så bestämde hon sig för att göra om stället till hästgård. Det finns plats för 14 hästar i tre olika stallar, just nu innan vi flyttar in så finns det 6 hästar på gården som ägs av två olika damer. När vi flyttar in så kommer vi få ett helt stall för oss själva! Det finns en stor manege med belysning, mer betesmark än ni kan tänka er, hektar efter hektar! Det finns också 10 hektar inhägnad skogsmark med beredda ridvägar som är ägt av tanten, så ingen förutom vi som har hästar på gården har tillträde!!! Vi har i stort sett fria händer att inreda stallet precis så som vi vill och att sätta stängsel i hagarna som vi vill. Om ni frågar mig så får vi ta del av en liten del av himmlen när vi flyttar dit och ja, det tar 20 minuter att köra dit, men som det är nu i det stallet vi är i nu så tar det juh 20 minuter att ta in hästarna från hagen så det väger juh liksom upp! Och det är definitivt värt det!
Jag ska ta lite bilder på själva stället imorrn eller på lördag så ni får se ordentligt men här är lite bilder på omgivningarna:





Så imorrn ska jag köra upp lite grejer innan jobbet och sen på lördag så är det dags! Då ger sig jag och T, Leeann och Blackie och kanske också Darren och Jack oss av till våra nya jaktmarker! Jag är såååå förväntansfull! Vill att det ska va lördag nu! ^^ Jag vill ut och galoppera i skogen! :D

Nu ska jag stänga av datorn, göra mig redo för sängen och göra mig redo för att tröst karln min när Liverpool inte går vidare i Europaligan... en ganska ordinär torsdagkväll med andra ord.

Puss på er allihopa så hörs vi snart igen!

x x x x

Postat av: LeNatT

Blogga oftare!!!!

jag ska försöka göra ett inlägg idag...Har inte sååååå ont..bara lite..Låter helt underbart iallafall, det där godset, sitter det mastiffer vid grindstolparna??Jag måste åka över o hälsa på snart..Kram

2010-04-30, 10:10:25 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: