svart/vitt

Varför är man alltid snyggare i svart-vitt? :)P



om man kollar på den här bilden i färg så ser man hur otroligt trött, sjuk och blek jag är....vem uppfann färgbilden egentligen? Va Va VA!!??
Skämt åsido...

...jag vet att jag varit bort jättelänge and I'm so sorry.
Jag tänkte verkligen börja blogga igen direkt när jag kom hem från att ha varit....eeeeh...hemma? haha.
Men omständigherterna gjorde liksom att det inte blev så.
Tänker inte sitta här o beklaga mig över skit...särskilt inte gammal skit (som det är nu, det är juh måååånader sen) men jag får väl försöka göra en liten recap om vad som har hänt sen sist...I know your dying to hear it! ;)

Juli/Augusti
Att vara hemma i Sverige var u n d e r b a r t!
Hemma luktar så gott! Det är konstigt men det var verkligen det första som slog mig när vi körde in i Sverige. Jag vet att jag pratat om det tidigare här i bloggen, om hur det här landet ibland inte luktar nånting alls.
Små saker som man lägger märket till.
Härliga sommardagar, mammas mat, pappas ideér och timmar av tjöt med syrran! Konstigt det där, saker som man tidigare i livet tagit förgivet och en del saker man till och med irriterat sig på tidigare får plötsligt en hel ny betydelse och man inser hur bra man har det!
Det är väl det där om att "you don't know what you've got until its gone" grejen.

Samma sak var det juh såklart med hästarna....väldigt bittersweet.
Gud vad jag har saknat dem och jag har seriösa abstinensbesvär här borta.
Men även lite deppigt för förändringar måste juh ske.
Jag tänker inte gå in på det för mycket eftersom jag inte vill sitta här o pladdra på om saker som kanske inte kommer hända och just nu vill jag inte en massa råd o grejer...ni vet hur det kan va.
Men stora saker är i görningen ^^
(Har appropå hästar hittat en häst här i england som verkar lovande...och han heter Roland ^^ måste nästan slå till lol)

Vänner.
Jag älskar er! :D
Tessan, det var så jäkla kul o ses igen!
Det är så underbart med männsikor som Tessan. Jag tror att det var typ 100 årsen vi sågs senast, men ändå kan vi träffas och allt är som det var innan, bara sätta sig ner med sin kaffekopp och snacka skit i timmar!
Jag kommer tillbaka Tessan var så säker ;)
(och ja se det som ett hot hahaaa ;) )

Mouna, PeeJay, Humpee, Puntus, Emma etc etc. (som min bättre hälft kallar er!)
Tack för en underbar helg! Den var sådär härligt soft och glädjefylld som bara helger med er kan va, jag älskar er särskilt mycket för att ni liksom adaptat Mike in i gänget, o ni e bästast i hela världen på att prata engelska! Bara så ni vet!!!
(Och Mona du vet att från mig får du alltid min ärliga åsikt men om du vägrar o lyssna så står jag ändå alltid bakom dig, vad det än gäller! :) ...din lilla tattkant.. )

En av mina favvobilder från sommaren togs förresten under ovannämnda helg.
lagom mörk, lagom soft, lagom glad! :)


Mitt Dåliga Samvete
Helena hjärtat. Min kära vän. Nästa gång då jäklar! Du vet jag älskar dig! :)

Fifi!! samma som ovan, nästa gång.... och dessutom, du är ALLTID välkommen hit, när du vill bara hojta till! :)

Ulle...vet inte ens vad jag ska säga, magsår!, saknar dig!

Så nu var den blödiga biten över! :)P


I övrigt bestod Sverige-semester mest av familjediskussioner om både seriösa och mindre seriösa saker, trädgårdsarbete, shopping! :D (Ja jag vet att jag e trög som åker till Sverige o shoppar! :)P ), hästgos, solande och bara lugnt! Man måste fasen i mig ha semester i minst 2 veckor för att riktigt kunna varva ner!

Tillbaka på jobbet hade jag en HÖG med försäkringar att ordna
(mina snälla medarbetare hade helt enkelt sagt till alla våra klienter att inga försäkringar skulle bli ordnade förens jag kom tillbaka från semestern... vi har i genomsnitt kanske 10 försäkringsanspråk per vecka, så i runda slängar hade jag 20 stycken att ta itu med direkt när jag kom tillbaka...skojsigt värre), kändes nästan som att jag jobbade på kontor stället för en veterinärklinik!!
Sen var det ju en massa andra saker som vanligtvis är mina arbetsuppgifter som jag var tvungen att ordna och kontrollera... det blir ju aldrig riktigt perfekt när nån som inte är van vid nått måste göra det.
Dessutom åkte en annan tjej på semester och den enda egentligen som kan jobba extra på det där stället är jag eftersom jag inte har barn o grejer... så jag jobbade 25% mer och hade 3 gånger så mycket att göra.

*

Just nu sitter jag här o bloggar, kollar på "What Katie did next" (Jordan ni vet, efter skilsmässan från Peter André)
lagom hjärndödande, Mike jobbar nattskift på nya jobbet just nu, hundarna ligger o sover och katterna spelar rugby eller nått liknande på övervåningen....det låter jäkligt mycket iaf.
En dag kvar på jobbet den här veckan sen helg, inte så mkt o se framemot egntligen, mår (fortfarande) inte särskilt bra (berättar mer imorrn) och Mike jobbar hela helgen. Depresionen knackar på dörrn och det börjar bli riktigt kallt o mörkt (fast Mike och jag är ju väderoptimister så vi har inte satt igång värmen än ^^ det var 13 grader i sovrummet igår när jag gick o la mig, hurra för elektrisk filt!!! :D ), fast så länge jag har blommor i trädgården så är det sommar! Fjärilsbusken har 2 tappra krigare högst upp i toppen och på framsidan växer det en liten förskrämd maskros! :D

Helt random grej förresten, som särskilt är riktad till er hästmänniskor där ute!
Jag fick ett sms härom dan, som jag tänkte dela med mig av :)
Jag håller avsändaren hemlig så "det är inte killen som har skrivit brevet som medverkar i filmen" ;)

"Hur vet man om en häst planerar elaborerad torty eller rentav mord? En otroligt enveten häst jagade mig när jag fiskade i dess hage, men jag vet inte om den bara ville hälsa och kolla vad ett spö är bra till, eller äta upp mig. Såg snäll ut. Glodde liksom snällt. Gick och halvsprang efter mig hela tiden och väntade på mig när jag flydde ut på några stenar i vattnet. Tycktes gilla snällt prat. Ofrånkomliga fakta kvarstår dock; det var en häst och jag vet därför inte vad den ville. Gör de nått med öronen eller svansen eller nått när de är sura? Hur vet man att man kommer att dö sparkdöden?!"
Jag fnissade ganska gott kan jag säga!

Kommer skriva mer imorrn om vad som har hänt under September och lägga upp lite bilder på min senaste shopping bland annat! Nu ska jag försöka kurera mig och bädda ner mig i min igloo med elektrisk filt och 2 hundar.
Sov gott godingar!




Sist men inte minst
Vila i frid
Sara Gunnarsson Ramkhelawon
Jag hoppas och tror att du är hos den Gud du trodde på.



Postat av: LeNatT

Jag vet att du säkert gärna ville komma hit o hälsa på, men när jag ser bilderna från utekvällen med de andra, så ser det inte ut som att du saknar mig heller.Nu var jag taskig, jag vet.Men jag försöker verkligen att nå dig via mobil och annat när du är i Sverige, och jag får aldrig tag på dig, det får ju däremot de andra, eftersom du bestämmer plats och tid med dem.

Jag vill gärna träffa dig och umgås, men du gör det inte lätt för mig att lyckas med det..

Saknar dig ju. //Syrran

2009-10-09, 10:41:45 - URL: http://helenawall.blogg.se/
Postat av: Tessan

Welcome back, darling! Det finns nog ingen varelse på planeten som känner mig så bra som du (o som är så lätt att prata med)! Saknar dig massor o hoppas inte det dröjer lika länge innan vi ses igen:) Jag vet att du inte vill ha råd ang hästarna, men du vet att jag alltid ställer upp om du behöver det! Ang mörkret så kan vi slå våra klocka huvuden ihop o tillsammans hålla oss över ytan:) Behöver du prata vet du var jag finns! Bamsekram på dig!!!

2009-10-09, 15:50:55 - URL: http://goljahult.blogg.se/
Postat av: Mari

ÄNTLIGEN=)

2009-10-10, 08:28:06 -
Postat av: sabina

stakars kanin fik dom avliva den:( jag har haft en häst en sjätis som fik en sjukdom han hete sige jag saknar honom och snyg blog :P

2011-06-02, 17:43:22 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: