Rationell, ekonomisk och vuxen.

Tre ord som beskriver min senaste månad väldigt väl.
Jag har varit sådär vuxenduktig hela månaden, jämfört priser i affären, kollat elpriser, varit på banken och fixat saker, kollat luften i däcken osv. Och som ni vet, härom dagen bakade jag kakor och tvättade glidskydden till heltäckningsmattan och de senaste 2 dagarna har jag spenderat genom att sortera gamla papper och städat, och då menar jag verkligen tokstädat, mitt kök och vårt vardagsrum.
Men igår så sprack det, allt ekonomiskt tänkade flög ut genom fönstret och jag var snabbt till mitt orationella vanliga jag! ^^ Och spenderade mina sista pengar på doftljus och plast"blommor" (ser mer ut som typ vass, eller nån annan sorts gräs) och OJ vad skönt det var... det tär i längden det där med att vara vuxen! Och imorrn så får jag min lön och jag har planer på att (bara i några dagar iaf.) fortsätta mitt orationella beteende och shoppa loss lite, fast jag ska bara köpa saker till "oss" och huset, nästan nödvändiga saker, eller ja, väldigt nödvändiga saker, iaf. när det kommer till sinnesfriden :)



I övrigt har det varit ett par lugna dagar (bortsett från städorgien), både här hemma och på jobbet. Tror att alla (inklusive mig själv) går och väntar på löning så antagligen så blir det väl en crazy vecka nästa vecka, det positiva med galna veckor är att det känns som att de går mycket fortare.
Och just nu vill jag att tiden ska gå fort! Jag vill att det ska bli jul! Jag har insett det att enda sättet för mig att tackla höstdepressionen på är att börja planera julen. Så länge jag har ett mål att nå så fungerar jag mycket bättre, att bara sitta i den grå vardagen gör mig absolut galen och hysteriskt deppig. Målet måste dessutom ha en deadline inom en överskådlig framtid för om det ligger för långt fram i tiden så tappar jag motivationen. Så att börja planera julen i slutet av oktober känns rimligt om du frågar mig. Har redan gjort en julkorts-lista (vill du ha ett julkort från mig? skicka din adress!) Jag har dessutom bestämt mig för att det ska bli snö i det här landet i år! Och om jag har bestämt så så blir det så!



En hemsk sak hände idag förresten!
En tjej som jag jobbar med har Siberian Huskies, ni kan ju kanske fatta att vi blivit ganska goda vänner genom våra hundar, både huskies och samojeder har en väldigt speciell typ av personlighet, jag menar inte bättre eller sämre än nån annan ras, bara "speciell"... lite som att många terrirar har "terrierhuvud"  så har huskies, malamutes, sammisar och liknande raser "polarhuvud", men iaf. det var inte det jag skulle prata om!
Det som hände var att igår så mådde hennes äldsta hund lite halvkasst så där, var inte lika sprallig och glad som vanligt, idag på morgonen så mådde han lite bättre så hon tänkte inte mer på det än att hon skulle ta med honom till jobbet nästa gång hon jobbar för o få honom kollad. Så hon åkte iväg för att lämna barnen i skolan och när hon kom hem så låg han där... död!
Fy tusan vad hemskt! Det är helt sjukt hur fort sånt där kan gå! Ingen vet vad som hände.
Bara 8 år var han stackarn!
Så sov så gott Rubik


Nu ska karl min och jag äta kycklingpaj innan det är dax för ännu ett städningsryck!
Ha en trevlig torsdagkväll kära vänner :)

Postat av: Mona

Jag vill ha julkort! :)

2009-10-26, 13:05:48 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: