:(

Jag hatar när Mike jobbar natt.
Idag sov han till kl 17.00, vilket iofs är väldigt bra eftersom han fått väldigt lite sömn tidigare så jag är glad att han äntligen lyckades sova ordentligt, men samtidig så var han ju tvungen att åka klockan 19.00 så jag har ju knappt sett honom idag. :(
O när han kommer hem o går o lägger sig så stiger jag upp och när jag slutar jobba så åker han till sitt.

Varenda gång han börjar jobba natt, den första veckan eller så så kan det faktiskt va ganska skönt. Jag gillar liksom att ha lite extra tid för mig själv ibland, men i längden? Nej! Jag vill ha min karl här hos mig! S ä r s k i l t när jag ska sova.





Så tillbaka på jobbet imorrn, hoppas på en inte allt för galen dag, men måndagar brukar va galna, folk som varit hemma hela helgen och oberverat sina djur ringer och frågar de mest galna saker, och folk som inte vill betala vad det kostar att åka till akutveterinären med sitt sjuka djur under helgen väntar till måndagmorgon för o komma in (galna jäkla männsikor.) Dessutom så vet jag att vi har en hund som kommer in för o få sin "ear wick" borttagen.
En hund med otitis externa och medial (alltså typ inflammation i ytterörat och mellandelen av örat) eftersom vanlig rengöring och medicinering med örondroppar inte funka så tryckte vi dit en ear wick för 10 dar sen, det är typ som en steril liten bomullstampong som man trycker in i mellanörat o sen dränkar man den med medicin, i det här fallet antibiotica, så att den sväller upp och sitter fast där inne. Sen får ägaren med sig medicin hem som de ska droppa in i örat var tredje dag. Medicinen sugs upp av "ear wicke"-en och gör på så sätt att örat är konstant medicinerat utan att man egentligen påverkar resten av kroppen, det gör att man kan ge ganska starka doser av medicin, så d e en bra grej det där, men nu ska vi som sagt ta ut den, den kan ju inte sitta där hur länge som helst :)

ear wicks i olika storlekar.


Nej nu är det nog sängdags tror jag, ska iaf försöka.
E så jäkla svårt o somna ensam. :(

Natt natt godingar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: