Det var det äckligaste!!

Ja för tusan, det var absolut vedervärdigt idag på jobbet!
Jag sitter och fyller i patientkort i godan ro och snackar skit med Kevin (den andra veterinären jag jobbar med)
Och in kommer en gammal gubbe, bärandes på en katt box med en katt i.
Jag tittar på honom och tänker "vad i h****te?"
Kevin är en greyhound veterinär, vi tar bara emot greyhounds och whippets typ så jag visste att den här gubben inte var här för o träffa Kevin.
Jag frågar vänligt vad jag kan hjälpa honom med var på han förklarar att katten i boxen är lösdrivande katt som han har matat de senste 10 åren (!!!) och han idag när han skulle mata den upptäckte att den hade nån typ av "snara" runt svansen och att den verkade ha ont. Jag och Kevin tog en snabb koll, nånting långt och trådigt hängde mycket riktigt från kattens svans, vi kollade på varandra..
och för att gör en lång historia kort, jag bad "ägaren" fylla i en "consent form", frågade vänligt om han var beredd att betala för vad det skulle kunna komma att kosta (vilket han var) och bad honom lämna katten hos oss.
När mannen lämnat katten hos oss så tittar jag och Kevin på varandra och säger nästan samtidigt "det där ser inte ut som nån 'snara'" Nej...för vad det såg ut som var "cat-gut" vilket är en typ av sutur material som man använder för att sy ihop de invändiga muskellagrena när man opererar, det kallas för "cat-gut" för att traditioellt så tillverkades det av just katt-tarmar, nu för tiden framställs det syntetiskt men ser fortfarande likadant ut.
Så när min vanliga veteriär kommer ner så tar vi oss en rejäl koll.
Vad vi tror har hänt är att anatgligen har katten fått ett bitsår på svansen som blivit infekterat och när katten har försökt tvätta det så har den kommit åt en sena inne i svasen och helt enkelt börjat dra.... vilket resulterade i att det som mannen trodde var en "snara" i själva verket var kattens egna sena som hängde och dinglande! EEEEWWWW!


Längst ner i bild är svanstippen...

Allt som allt var det kanske 15 centimeter sena som hängde ut.
Och stanken var hysterisk! Infektion luktar äckel!
Jag har sett mycket obehagliga saker sen jag började jobba här, allt från blödande analöppningar till godartade ögontumörer, men det här tog nog priset, just eftersom det var så jäkla bisarrt på nått vis! Huga!
Men iaf. efter avlägsnande av senan, en snygg svansklippning, väldigt mycket tvättande och lite injektioner så visade det sig att det här halv-vilda varelsen faktiskt var riktigt mysig! Hon trodde nog att hon dött och kommit till himlen lol, fick sova i en varm kattsäng och få obegränsat med mat! Hon stannar över natten för observation, men hon kommer nog bli okej, otroligt nog verkar ingen del av svansen (förutom det vi tog bort) vara dött.

~*~


So...on to happier matters.
Ett försenat jättegrattis till min underbara syster som fyllde 30...ursäkta...18 år den 17'e oktober!
Och ett stort grattis till Pete (Mikes bror) som fyllde 30 (18) idag!
Hipp hipp hurraaaaa!!!!!
Jag tycker det är hysteriskt roligt att Mikes 4 år yngre bror är lika gammal som min 3 år äldre syster, tror ni jag brukar mobba Mike för det eller vad? ;) han är gaaaaaaaamal! lol!
Ett födelsedagskort är på väg i posten kära syster, men vi har juh poststrejk i det här landet så jag vet inte när det kommer komma fram, kommer skicka ett paket också men jag gör inte det förrens den häringa strejken är över. :)
Så om du har några mer önskningar Freddie eller om nån annan vet nått bra man köper till världens bästa syster när hon fyller 30 ropa gärna till!



~*~

Och idag efter jobbet så har jag också varit hysterikt effektiv!
Jag tänkte duscha men det slutade med att jag tvättade glidskyddet till heltäckningsmattan (fråga inte, lång historia) och bakade choklad-kaffe-cookies! Helt freestyle utan recept, kände mig så jäkla duktig, goda blev de också! Och så har jag rensat bort massa skit från Sky-boxen (inspelningsbar digitalbox) så nu har vi typ 60% tomt mot typ 33% tidigare, jag är bäst! Körde också 6 miles på crosstrainern, vad är det...hummm...typ 1 mil? På medium motstånd så nu känner jag det allt i vadmusklerna, men det är juh så det ska va! ^^ Och som grädde på moset så är jag ledig imorgon! Underbara värld! :D

Känner mig ganska seg nu och vill sova, men känner verkligen inte för att gå o lägga mig i en svinkall säng alldeles ensam :( Mike är på jobbet igen. Fast han är också ledig imorrn så förhoppningsvis ka vi hitta på nått mysigt, fast han behöver väl sova en del stackarn, jaja, det ska bli skönt o ha honom hemma iaf. :)

Ska väl slökolla lite mer tv oh hoppas på o somna i soffan.
Puss sålänge godingar!


Postat av: herzleid

Puss och gurka gullungen! =D 18 år känns inte så annorlunda mot 29 om jag ska vara ärlig. ;D

2009-10-21, 00:29:42 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: