Lediga dagen idag.

Jag försöker att verkligen ta vara på mina lediga tisdagar nu för snart så försvinner de för ett litet tag!
Hela december så ska jag jobba som en liten blå nämligen :( Varje tisdag och 3 lördagar av 4 tror jag det blir utöver alla mina vanliga dagar.

Så vad har jag gjort idag? Jag har gjort absolut ingenting! För precis som rubriken säger så har jag haft en helt ledig dag! (Första på länge) För det har ju varit så den här hösten att även om jag varit ledig från jobbet så har jag juh haft en massa annat att göra så när man väl är tillbaka på jobbet så är man lika utmattad som innan!
Den enda "ansträngande" jag gjort är att laga "sausage casserole" och svettats i 30 min på crosstrainern. Men ska jag va ärlig så gillar jag juh o laga mat och hur hemskt det än låter så börjar jag gilla att träna på den där jäkla mojängen! Det enda som irriterar mig just nu är att mitt vänstra ben är uppenbart smalare än mitt högra! Och jag menar uppenbart! Så hur kan jag träna för att slimma mitt högra ben och bygga muskler i mitt vänstra??


Jag älskar mat där man bara kan slänga i en massa grejer i en gryta, ställa den i ugnen i en timme o när man tar ut den så är det världens mest välsmakande mat och dessutom så luktar hela huset så hemtrevligt ^^ billigt är det också!

~*~

Hade en jättetrevlig helg dessutom, var ganska trött eftersom det varit en sån stressig vecka (Söndag hos Mikes mamma & pappa, Måndag packa, lämna hundarna på pensionatet, måndag natt/tisdag morgon köra till Stanstead 4 timmar i bilen, tisdag 06.55 flyga till Göteborg, 13.00 begravning, på kvällen hjälpa syster o lämna saker på tippen, onsdag morgon 10.00 flyga till stanstead, 4 timmar i bilen hem, hämta hundarna på pensionatet, torsdag & fredag jobba.) så lördagen var en ganska relaxad dag eftersom jag var så jäkla trött, blev ganska mycket plock här hemma, vanliga saker som att diska o gå ut med sopor o så där och i söndags så åkte vi ner till Birmingham för o hälsa på Mikes syrra o hennes familj, jag verkligen ÄLSKAR Mikes syster! Ni vet ibland bara träffar man folk som man går såååå bra ihop med och Mikes syrra e en sån människa, eller ja, hela hans familj är sånna människor! ^^ Hade inte kunnat hitta en bättre "svärfamilj" om jag så försökt! SÅ det var jag o Mike, hans syster Anna och hennes man Martin och deras två barn Tighe och Ylena och Mikes bror Pete och hans flickvän Yvette och hennes hundar Reuben och Grace. Gick bland annat på promenad genom Kingsbury Water Park, ett jättefint naturområde och för fösta gången på typ 10 dar så regnade det inte, perfekt timing!

 Så det var riktigt trevligt! Ska antagligen ner igen nästa tisdag eftersom vi bestämde att vi ska försöka ses lite oftare eftersom vi alltid har så kul ihop! :)

~*~

Igår så var jag så där hysteriskt omotiverad igen, ingenting kändes kul och jag ville aldrig mer jobba!
Missförstå mig inte, det är inget fel på mitt jobb, om jag ska jobba överhuvudtaget så ska det va nått med djur, men igår så ville jag verkligen inte jobba, hade inte spelat nån roll om jag så hade haft drömjobbet! Motivationen slog i botten liksom. Jag vill bara att November ska ta slut, November suger verkligen musten ur en!
Allt är grått och blött och skit och det enda jag har att se fram emot är en månad fylld med jobb, men så fort det blir December så kan jag juh iaf se fram emot jul och nyår och att det snart är januari så jag kan åka till Sverige igen! DÖ NOVEMBER DÖ!!!
Hade dessutom kurs på jobbet så jag var tvungen o va där en timme tidigare, det gjorde mig ju verkligen mer motiverad. Kursen var ganska tråkig och meningslös men påminnde mig så mycket om skolan, när jag och Helena satt och lärde oss om polysakarider o så där så lite goda minnen framkallade det iaf!
Och Danny bjöd på syltmunkar! OCH jag får ett intyg på att jag gått kursen i "joint management" och det är juh bra! :)



~*~

Så...nu ska jag planera och göra lite julklappsinköp på nätet, är faktiskt ganska organiserad i år med listor och grejer, är väl mest på grund av den ganska strama finansiella situationen, men det är nog också för att jag börjar bli äldre...jag har blivit så där pysslig ni vet, skrämmande :S
Köpte en masa julmat idag, så nu är frysen nästan full, men skönt o ha det gjort för nu kan jag spendera kommande lönen på paket och inte behöva tänka på mat! Det blir ganska mycket fryst mat i år eftersom det i stort sett bara blir Mike och jag här hemma med djuren och vi vet att vi kommer få julmiddag hemma hos Mikes mamma o pappa. Men lite jul ska det iaf bli. funderar på att göra hemmagjorda mince pies! Mycket engelskt! ^^



Nu blir det lite CSI och lite sökande efter den där motivationen igen!
Och mina vänner, ni ska veta att just nu saknar jag er massor, men jag försöker att inte tänka på det!
Tessan, jag vill ut på en sån där ridtur vi brukade göra, du vet som när Titiyo och Erna kom vaggande över åkern som två kossor den där sommarn! Och Helena, jag vill spela 500'a med blåa händer och dricka kaffe tills det kommer ut öronen på oss! Och Mona, tattkanten! Jag skulle göra vad som helst för lite "efter-krogen-mat" i ditt kök och skriva ner alla våra husmorstips!
Så ni ska veta att om jag verkar lite frånvarande så är det inte för att jag inte tänker på er utan det är för att jag tänker på er för mycket!

Puss på er!

Postat av: Marie

Hej! Roligt att läsa din blogg (såg på facebook), hoppas allt är bra med dig. Jag lägger till den på min så jag kan hålla lite koll på den ibland :) Älskar trevliga bloggar.



kram/M, Växjö

2009-11-18, 06:19:08 - URL: http://pandemoniautochin.blogg.se/
Postat av: Helena

Mono-sacka-RIDER

2009-11-18, 13:15:28 -
Postat av: Helena

Glömde..

jag vill Inte bli hög på blå färg och spela 500 iallafall!Men blå, visst varför inte!Kommer du ihåg varför vi blev blå då?För att vi hittade ditt rosa golv, sen glömde vi bort att man inte kan tvätta ur oljebaserad färg med vatten, och mitt i det så stod du på en stege o jag låg under, när någon knackade på dörren (som vi blockerat med stegen och oss) och vi trodde det var Mor så vi skrek NNNNNNNNEEEEEEEEJJJJJJJJJJ!!!annars hade hon öppnat o sagt VA?

och värst var att 4 på morgonen satt vi o spelade 500, fnittrade och bröt ihop totalt när Cg frågade vad sjutton vi sysslade med..

För att inte tala om hårtorken, råttorna och allt annat tokigt..minns inte vad vi skrev på flaggan, festivalflaggan, minns bara att det blev jättefel..



Saknar dig!

2009-11-18, 13:20:47 -
Postat av: Mona

Aaaaaw. Saknar dig så mycket här. Massa kärlek på're.

2009-11-19, 11:58:24 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: