En galen dag!

Känns som att jag på nått sätt visste att det skulle bli en sån här dag.
När allt redan jävlas så vet man liksom att det inte kommer bli nån lugn och långsam dag liksom.
vi har haft inte mindre än 3 katter inne idag med varbölder, alla troligtvis orsakade att kattbett, jäkla katter till att slåss.
Bölder är nått av det äckligaste jag vet! De ser äckliga ut, de känns äckliga att ta på, det är äckligt att tömma dem och de stinker som nått som ruttnat alldeles för länge! uuääääsch!



Och så undrar folk varför vi alltid säger att bit- och sticksår är de värsta!
Ett öppet blödande sår ser man juh oftast direkt medans ett sticksår eller ett bitsår kan va dolt under päls och annat och man upptäcker dem inte förrens 1. Det bildas en stor böld eller 2. Bölden spricker! (alternativ 3. Blodförgitning och alternativ 4. självläkning, är mycket ovanligare!)

Så när jag kom in på jobbet så var det direkt in som narkosköterska åt 2 katter och direkt efter så var det en valp som kom in med akut ögoninflammation, sen efter det hade jag väl kanske 2 timmar på mig att städa hela kliniken, ta hand om upp-vaket, desinficera hela alltet, fylla på alla grejer (sprutor, nålar etc. etc. ) och samtidigt agera receptionist och svara i telefon + förbereda för eftermiddags/kvälls kliniken..spännande värre.
Sen var det full rulle med rutinkontroller från 4 till klockan 6 och klockan tjugo över sex kommer sista patienten in och gissa vad det var.... jo en till varböld! Roligare kan man juh ha!



~*~


En bra sak hände idag dock, som har med den där bullen jag pratat om tidigare att göra.
Vill fortfarande inte säga för mycket, men förhoppningsvis får ni veta snart! :)
Jag vågar fortfarande inte hoppas på nått bra särskilt inte nu liksom när allt är bara är skit, men kanske kanske så är det min tur nu :)
Mike såg ett "omen" idag så jag är försiktigt optimistisk!


puss!

Postat av: Ican

Preggo!

Lr?



Nyfiken....

2009-11-19, 09:59:20 - URL: http://icans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: