Warrington Horse & Country Show.

Dagen började inte så underbart.
Jag hade ställt väckarklockan på 8.30 för att vakna i god tid (första start i hästtävlingarna var kl 9) men som vanligt är jag lite seg i starten.
Kvart i elva vaknade jag lagom glad och som vanligt fick stackars Mike stå ut med mitt gnällande, men jag tog mig samman och efter ett par koppar kaffe så var vi båda människor igen och kunde föra en normal konversation.
Vi bestämde oss för att åka dit iaf. och det var juh tur det; vädret var underbart, allt luktade häst och jag åt glass!
Det blev en riktigt trevlig dag, trots att vi var jätte trötta och rörde oss i slow-motion haha!
Han med att se lite "iberian horse show", "couloured horse show by hand" och även en hel del 1.50 hoppning.

Det var dock så sjukt på nått sätt, för jag hade så blandade känslor. Dels så kände jag mig så otroligt engelsk, seriöst: country show? Man tror nästan att det bara finns på film, men det finns verkligen på riktigt och hela alltet är precis som man tror att det ska va! Tanter i blommiga klänningar som dricker medhavt té i picknick-korg, feta gubbar i keps som röker pipa, jobbiga barn i sommarklänningar och hundar...så många hundar! I alla färger, kön och storlekar. Ett tag trode jag att jag hade hamnat på en insplning för Midsomer Murders eller liknande.
Samtidigt så kändes det så hemma allt det här med hästtävlingar, kladdigt godis i papperspåse, gräsfläckar på knäna och ett ständigt sökande efter nån som kan flaga i starten.
Saknar allt där hemma lite nu, fast på ett bra sätt.
Önskar bara jag hade en häst o gå o krama på här.
Glömde såklart kameran så några bilder blir det inte, får se om jag kan hitta nått på Mikes telefon lite senare.

Nu sitter jag här och är hjärndöd, jag måste ta tag i mina sömnvanor igen.
Ska kolla på "Waking the dead" och dricka kaffe o se vad som händer.

Puss!

Postat av: herzleid

"Nu sitter jag här och är hjärndöd, jag måste ta tag i mina sömnvanor igen.

Ska kolla på "Waking the dead" och dricka kaffe o se vad som händer."



Hjälpte det att kolla på "Waking the dead"? =P

2009-05-30, 14:21:28 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: