Tokidoki

Betyder "ibland" på japanska.
Det är ett italienskt märke som gör japan-inspirerade grejer, allt från smycken till kläder.
(Gör en google sökning på "tokidoki")
 
På min önskelista just nu finns de här grejerna:



De först öronpluggarna och halsbandet är lite som deras logga och jag älskar den! Passar mig perfekt! Sött och tufft på samma gång liksom. De andra paret öronpluggar ser nästan röda ut på bilden men de är i verkligheten chockrosa! :D
Och om jag nångång i livet blir lite mer slimmad i figuren så vill jag ha den här pyjamasen/sovdressen

Trackade ett av mina paket förut förresten och det har inte ens livit utskickat från lagret än! :(
Hur deprimerande är inte det? Det stog iofs. på hemsidan att de höll på att updatera sin delivery service så man får väl ha lite tålamod, men ändå!

*

Har varit en halvjobbig dag idag, har varit ganska produktiv, soffan ser ren och fräsch ut, jag har vikt och lagt undan all ren tvätt och är ine på min tredje maskin tvätt nu. Men det har varit jobbigt, jag har kännt mig fet och äcklig och jag har en hysterisk ryggsmärta! Jag hatar ägglossning!
Det är så jäkla jobbigt, jag tror att jag lider av en kombination av matfobi och sockerberoende.
Just nu i mitt liv så kör jag en kombination av low-carb och räkna kalorier, low-carb för att det är lätt för mig, de enda riktigt kolhydrat rika jag gillar är pasta, resten kan jag klara mig utan och jag räknar kalorier för att det ger mig struktur och för att jag kan se min plan svart på vitt så att säga.
Men så som det är just nu så funkar det bara inte, jag gör fortfarande allt rätt, har inte överskriit mitt dagliga kaloriintag en enda gång sen jag började, jag har sakta men säkert gått ner i vikt, en bra hälsosam viktnedgång där jag fortfarande kan unna mig saker (glass, godis, pizza osv.) Men min ångest verkar helt enkelt inte fatta det! Varenda gång jag äter får jag ångest och ringer till Mike för o gråta ut och han får räkna kalorier med mig över telefon. (Han är underbar han den däringa engelsmannen!) Det värsta är att det kommer helt utan förvarning, det kan gå flera dagar när allt bara flyter på jag är hur lycklig och glad som helst och tänker inte ens på att jag "går på diet" och sen som en blixt från klar himmel så kommer ångesten och jag hatar det! För vad brukade jag göra när ångesten kom?
t r ö s t ä t a
Men jag gör inte det längre, pga min matfobi men då är det liksom som att jag är så van vid att trösäta att jag inte vet vad jag ska göra istället så vad som händer är att jag står face to face med min ångest och det mina vänner är ingen rolig historia. Tack gode gud för att jag har Mike, han är en klippa! Och tack gode gud för Ludde! När jag gråter så hoppar han upp i soffan (den gamle mannen haha) och lägger sitt huvud på min axel och verkar säga "gråt inte mamma jag tycker du är bra som du är".
Jag är så tacksam för all kärlek jag har i mitt liv!


*Bäst i Världen*

Så nu är det slutklagat och här ska tänkas positivt!
Jobb imorgon och på fredag och på lördag blir det möjligtvis lite kalas, beroende på om Mike kan byta skift på jobbet och om ett av mina paket kommer fram i tid!!! J**la Royal Mail h*l*e*e! :)
Temat för kalaset är "ditt drömjobb" jag tänker inte berätta vad jag tänker ha på mig men jag lovar att visa en bild när paketet kommer! hihi. Nu ska jag hänga lite mer tvätt och vänta på att Mike kommer hem, sen lite mys i soffan och hundwalkie innan det är sovdax, kanske jag kikar in och säger godnatt innan jag kryper ner mellan mina nytvättade lakan!! (Duktig jag har bäddat rent i sängen :D)

puss!

Postat av: herzleid

Herregud vad huslig och hemlig du har blivit på gamle dar du! =P



Och inte skaffa sig ätstörningar gumman, det blir inget bättre av. Berättade jag om när jag stressade med ett jättejobb häromveckan och konsumerade fyra påsar dumle på lika många dagar? Hellooooo fetmaångest =S



puss älskar dig!

2009-05-30, 15:10:36 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: