Ursäkta frånvaron!!!

Jag har varit sämst i världen på att blogga den här helgen, jag vet. Förlåt! :(
Men det har varit så jäkla rörigt!
För det första har jag åkt på en förkylning från helvetet (igen) så jag är konstant trött och huvudet är fyllt med snor :(
Och inte bara det, det har varit ca 30 grader varmt och vi har haft en luftfuktighet på 80% den senaste veckan, det är ta mig fan som o bo i en regnskog för tusan!
ch sen har det varit mycket på jobbet oc massor att göra här hemma, så jag är helt enkelt helt jäkla utmattad!! >.<
Men ska väl se om jag kan sammanfatta de senaste dagarna någotsånär.

Fredag
??????
inte den blekaste vad jag gjorde, vet att jag jobbade, att vi fick in ett akutfall klockan 17.50 så kom inte iväg förrens sent.
På kvällen så åkte vi iväg till Church Lawton för att gå på promenad längsmed Macclesfield canal med hundarna, det är ett av mina absoluta favoritställen att promenera på, det är så jäkla fint!
Påminner lite om Sverige samtidigt som det har den där underbara lantligt engelska idylliska känslan.
Allt gick bra och var mysigt ända tills jag graciöst gled ner för en brant backe, tog emot mig mot ett träd för att sakta farten och nu har ett blåmärke stort som Gotland på underarmen och armen känns som att den är stelopererad!! :(
Jag ska inte tråka ut er med fööör många naturbilder, men några får det bli från Macclesfield canal.




Det är jättesvårt o förklara hur fint det ät där, det måste upplevas! :)
Man kan också hyra (om man inte vill ha en helt egen dvs) en "narrow boat", dvs, smala husbåt liknande saker som är anpassade för att ta sig igenom de många kanalerna (med MASSOR med slussar) som finns här i england. En dag ska vi göra det . :)
Tyvärr har jag inga bilder på min favoritsträcka av den här promenaden, men den sträckan kallas iaf för "bluebell forrest" och ja ni kan juh tänka er hur det ser ut! :) och genom den här skogen så slingrar sig små bäcker med små broar över o så där....riktigt sagolikt! :)
Så slutsnackat om det! ^^

Lördag
Upp klockan 7 eftersom jag jobbade! Huvudet känndes som det hade klistrats fast i kudden, fy tusan vad jobbigt det var o komma upp! Men snälla Mike körde mig iaf. för han ville vakna tidigt så hans kropp var i "vakna tidigt mode" tills på söndagen eftersom han skulle jobba då o var tvungen o stiga upp kl 6. 0.0
Efter jobbet så var det direkt hem och ta itu med en magsjuk katt, 200 kilo disk, tvätt och annat obehagligt!
Somnade en stund på soffan av ren utmattning tror jag.
Minns knappt vad mer jag gjorde....sprang omkring i feerdimmor tror jag, duschade kallt i vår 32 gradiga hetta och låg i ett mörkt sovrum och lyssnade på åskan, hoppades och väntade på regn, men det kom aldrig :(



En vacker (?) bild på en sjuk mig i jobbutstyrsel på jobbet ^^


Söndag
Mike upp tidigt och uppenbaligen så väkte han mig o sa hej då, vilket jag inte har det blekaste minne av!
Vaknade klockan tolv typ, efter 13 timmars sömn och kände mig inte det minsta bättre! :(
Drack kaffe och åt värktabletter i typ 2 timmar och sen var det dags att börja röra på påkarna!

Åkte först till jobbet för att hämta lite medicin till katten (hurra, gud vad jag älskar o åka till jobbet på min lediga dag, verkligen >.<), tankade och tvättade bilen. Var tillbaka hemma ungefär samtidigt som Mike kom hem från jobbet.
Då gick vi direkt ut till hans bil för att äntligen försöka fixa hans bil (den har stått med punkat däck i typ en månad), han tyckte att jag kunde va hans hejarklack medans han bytte däcket, men vem tror ni fick göra slitgörat i slutänden?? Suck.... fast jag kände mig jäkligt duktig när jag var klar! Har ALDRIG stött på en bil som har ett sånt komplicerat sätt o byta däck på! Tydligen har hans bil nån slags special "lås" på både alla däcken plus extradäcket (som sitter fast UNDER bilen!?!?!) för att hindra folk från att sno dem, och smarta jag listade ut hur fixa det! :D

Så när däcket väl var bytt så testkörde vi, Mike i sin bil och jag efter för säkerhets skull eftersom vi fått starta med startkablar. Körde till Asda för o köra ciggisar och när vi kom ut så startade nte bilen (såklart) så in igen och köpa "de-ionised water", avjoniserat vatten??? Startkablade och körde hem. Väl hemma var det fram med verktygslådan och fylla på vatten i batteriet. Sen tog vi oss faktiskt lite tid för att grilla o äta lite gott , första BBQ'n någonsin i vårt "akvarium"!

Mannen i sina söta sockar får fyr på akvariet! :)


Titta! Akvariet fungerar även som grill! :)P


Min mat!
Coleslaw, potatis sallad, honungsgrillat kött, Jack Daniels marinerat kött och BBQ ribs!
Och lite kaninmat vid sidan om ^^


Mikes mat, samma som min fast med en quarterpound beef burger och lite tomater också. :)


Sen var det iväg (med min bil!) för att lämna allt skräp på återvinningscentralen, som vi gör 1 gång i månaden och för att storhandla, vilket vi alltid gör när jag fått min lön och för första gången någonsin så fixade vi hela shoppingen för under 100 pund! så jäkla stolt! :D
(och det enda "onödiga" jag köpte mig var ett nytt nagellack, vilket jag tycker mig vara värd! ^^)
Hem igen för att dumpa all shoppingen och för att promenixa vovarna.
Och Pelle hittade den här!!!!!

Ideltottsbääääbiiii!!!
Han har nån slags specialegenskap när det gäller att hitta igelkottar!!!! :D
Han försöker aldrig ha ihjäl dem, han bara hämtar dem o springer omkring med dem i munnen, den här gav han till mig i present! :D
Jag återbördade den till fyndplatsen ^^


Tro inte att dagen var slut här!
Sen var det in i bilarna igen för att lämna av Mikes bil hos vår "fixarnisse" som ska göra en MOT (bilbesiktning) och fixa allt som behöver fixas (avgassystemet, abs'en, servon, däcken, osv osv osv) men han gör det för ungefär hälften av vad det skulle kosta o lämna den hos en vanlig verkstad! Så förhoppningsvis så kommer vi ha en bil som hundarna får plats i snart igen! ^^ och efter vi lämnat bilen där så körde vi hem till Mikes mamma och pappa för lite kaffe påfyllning och skitsnack innan vi gav oss av hemmåt, kom hem vid midnatt, kollade CSI och sen i säng för att vara pigg och glad på jobbet idag...där det varit non-stop från klockan 12.45 till 19.15 då jag körde hem i 32 gradig hetta.
Så nu sitter jag har, trött som en gnu och väntar på att kärleken ska komma hem...jag behöver lite kärlek! :)

Så...jag hoppas ni har överseende med att jag varit lite dålig på att blogga de senaste dagarna. :)
Jag lovar att återkomma i gammal vanlig form igen!
Imorgon är jag ledig så förhoppningsvis kan jag ladda batteriera och vara tillbaka i toppform!

puss sålänge godingar! :)

Postat av: herzleid

Shit, jag blir trött bara jag läser om det ;D Pelle verkar verkligen ha en förkärlek för igelkottar!



Själv har jag varit officiellt ledig i två veckor och hade sagt att jag skulle jobba 50% i juli med början i måndags. Nå, tror du inte alla har legat i bakhåll för att skicka på mig jobb så fort jag visade näsan. 7 olika jobb har jag fått måndag-tisdag! Så nu har jag fullt upp hela juli.....



Men jag ska vara helt ledig när ni kommer hit! Så kom fort! kram

2009-06-30, 14:03:38 - URL: http://herzleid.myopenid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: