KOLIKBÄBIS!!!!

Vaknade imorse innan mitt alarm ringde för att jag hade en sån hysterisk magknip, alltså inte mensvärk eller nått sånt utan riktig jäkla magknip, kände mig som en kolikbäbis! Det gjorde så jkla ont att jag inte ens kunde dricka mitt morronkaffe! så tro det eller ej, jag drack vatten i morse, sen var det iväg till jobbet.
Där var det full rulle som vanligt, en hund inne för o operera bort en tumör från ögat och en annan hund inne för cellgiftsbehandling, lille Bob, han börjar nästan kännas som en del av kliniken så ofta som han är där för behandlingar! Men han mår iaf bättre och förhoppningsvis så har vi förlängt hans liv med ca 2 år (vilket i hundår blir ungefär 14 år och det är ju inte illa!)
Vi hade också en annan gät inne.
En katt, vi vet inte hennes namn, eller henes ålder, eller var hon kommer ifrån...en borttappad en mao.
HUR SÖT SOM HELST!
Jag är hel säker på att hon är eller har varit någons katt för hon är SÅ gosig.
Om ingen har frågat efter henne tills imorgon kväll så ska vi se om vi kan hitta ett nytt kärleksfullt hem åt henne, jag önskar att vi hade plats för en till här för hon är verkligen tokgosig!




Sen var vår andra veterinär inne också, han är egentligen inte en del av vår veterinärklink, han är egentligen pensionerad, men han lånar våra lokaler ett par gånger i veckan för att ta emot patienter, jag gillar verkligen att jobba med honom för han litat till 110% på mig och vi kommer riktigt bra överens, men med århundradets magknip så såg jag inte riktigt fram emot det extra arbetet, men det ordnade sig.
Efter ett tag så började magknipen släppa, men då får jag istället en migrän i från helvetet!!! Och den sitter fortfarande i :(
Chefen var jäkligt snäll ändå, sa at jag inte behövde köra dammsugningen o grejer eftersom jag hade sånn huvudvärk, hon är bra snäll hon!

Så ända sen jag kom hem (nästan, har haft lite facebook pauser :P ) har jag legat på soffan med ljusen släckta och hoppats på det bästa, kan nog inte äta mer smärtstillande heller för då kommer nog magknipen tillbaka :(

Dagens bästa dock! Mike kom just hem, nu när jag sitter här och skriver:

Mike: "Boooouncy!"
Jag: "Squiiiiishy!"
Mike: "close your eyes!"
"put your hand out"

o så lägger han nått i min hand

Mike: "I know theye're not quite right but I thought they might cheer you up"

O så har sötisen köpt ett par solglasögon till mig!!!!
De är inte riktigt stora nog men jag gillar dem!!
Och bara att han tänkte på det är juh så jäkla sött!!!
Jag älskar min Mike :)

Jag mår ganska okej nu, fast jäklarns trött!
Skönt att det (förhoppingsvis) kommer bli en riktigt lugn dag imorrn på jobbet och lödags förmiddan ser också lugn ut än så länge...förhoppningsvis inte allt för många som bokar in sig. Jag jobbar bara ca var tredje lördag så d e ganska lugnt. Jag gillar att jobba lördag ibland faktiskt, för det får mig iaf upp ur sängen! :)P

Hittade en snygg hoodie idag förresten, bland alla kläder på Etsy.



Dollkiller

Hittade också fler söta armband på en av mina favvo sidor
Ett med hundar och ett med handväskor!



Whats about town

Nu ett försök till vovvepomenix, hoppas huvvet håller.
Puss gullungar!

x





Postat av: herzleid

Etsy är jävligt najs ställe! Du kan sälja dina egna grejer där, om man slöjdar ihop nåt vill säga. Jag har ett konto men jag har ju aldrig tid....



kram hoppas magen mår bättre snart!

2009-06-05, 13:15:54 -
Postat av: Hanna

snygg hoodie :)

2009-06-06, 00:53:46 - URL: http://hangus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: