Nackdelen med mitt jobb.

Förutom de saker jag redan nämt här i bloggen
(avliva djur osv.)
så är den största nackdelen: ALLA JÄVLA VALPAR!!
jag älskar dem!
Innan jag började jobba som veterinary nurse så var jag väligt sugen på att skaffa antingen en Beagle eller en Mops som min nästa hund. Det som talade emot en beagle var att det är en jakthund i grund och botten och det som talade emot en mops var såklart deras "sönderavlade" huvuden, men när det gäller båda raserna så gäller det såklart att hitta den bästa uppfödaren!
Men sen jag började jobba här och har träffat fler raser mer "hands on" så har jag fått några fler alternativ, raser som liksom legat där i bakgrunden tidigare... de har poppat upp igen.
Så mina alternativ just nu är
(inte i någon speciel ordning):


Beagle



Mops
(kan fotfarande inte bestämma mig för vilken färg jag gillar bäst!)


Fransk bulldog.


Boston terrier.



Engelsk bulldog.


Jag har alltid älskat hur en englesk bulldog ser ut och deras temperament, men jag har alltid varit starkt emot att de inte längre kan födas normalt, i stort sett ALLA engelska bulldoggar föds genom kjesarsnitt eftersom tikens bäcken är för trångt och valparnas huvuden är för stora.
Men jag har kommit i kontakt med en uppfödare här där jag bor som avlar fram den "gamla sortens" bulldoggar, och de senaste kullarna har alla lyckats födas normalt, utan komplikationer. Den senaste var jag tom. närvarande vid ^^
Så nu måste jag lägga tillden i min lista igen.

Tur att jag inte ska köpa hund inom den närmsta framtiden, för jag kan verkligen inte bestäma mig, ibland är det verkligen inte bra och veta för mycket! haha.
Jaja, vi får väl se, det är som sagt ett tag kvar innan det blir fler hundar, kanske jag är jätterik och bor i ett megastort hus är det är dags, så jag kan köpa en av varje! ^^

lol.
jaja, nu ska vi ut på promenix, kikar kanske in lite senare och berättar lite om min dag!
Puss sålänge!

Postat av: sandra

engelsk bulldogg och boston terrier är ju så söta! ^^

2009-07-07, 19:13:07 - URL: http://sandraluukinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: