God morgon!

Så, då var det måndag igen!
Den här helgen har gått hysteriskt fort, vet inte vart den tog vägen, vet bara att jag vill att den ska komma tillbaka för jag har inte hunnit vila ut än!

I fredags så var det en lång dag på jobbet, sen direkt hem för att sätta på sig nått snyggt och göra sig redo för julfest med jobbet! Mike låg och snarkade på soffan när jag kom hem, jag som trodde han skulle va redo att åka i samma stund jag kom in genom dörren!
Men iaf. bara 10 minuter sena var i vi i slutänden vilket är väldigt bra för att vara oss! ^^
Vi träffades allihopa på en thailändsk restaurang som ligger i Lymm's centrum.



Restaurangen heter The Chilli Clun och har tydligen fått pris av den thailändska regeringen för sin fantastiska mat om jag ska va ärlig så var det väl väldigt trevligt och maten var bra, men jäkla fantastiskt var det faktiskt inte! Även om min Moo Ping var riktigt riktigt god!
Det var en riktigt riktigt trevlig kväll, det är kul att träffa alla utanför jobbet och även att träffa alla som inte jobbar där (folk som jobbat där tidgare och allas partners osv.)
Slutade med att jag och Leeanne satt och snackade häst i en timme eller så tills alla tröttnade på oss ^^



Lördagen var en ganska så lugn och seg dag, gjorde inte många knop alls, gick på en mysig vovvepromenix här hemma och sen åkte vi hem till Mikes mamma o pappa och blev bjudna på mat och snackade lite skit och sen var det hem o glo på film. Väldans spännande lördag :P

I söndags var det meningen att vi skulle sätta upp mina skohyllor (som vi köpte på IKEA för tvåtusen årsen!)
Men istället fick jag den underbara idén att vi skulle åka till Manchesters Christmas Markets och en sån bra idé det var! Jag blev helt fylld med julkänsla!
MCM är verkligen underbart, det är gata efter gata med marknadsstånd och sen hela torget framför katedralen fyllt med fler stånd och massor med mat och glühwein osv. det är svårt att beskriva, det måste upplevas!
Vädret va toppenbra och jag gjorde några riktigt fynd! Tror vi hade varit där i ca 5 minuter när jag hittade den perfekta julklappen till mamma! Bara det gjorde hela besöket värt det!
Det och det faktum att jag kunde köpa lite "riktig" mat! ^^
Bratwursts och black ham och massa godsaker och framför allt dutch toffee waffles!!



Nu måste jag skynda mig och göra mig redo för jobbet!
Vi hörs kanske lite senare!

puss sålänge mina hjärtan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: